Byrå till barnrummet

Ett av alla pyssel som jag dragit igång med är att piffa upp en gamal byrå till barnrummet.
 
Byrån hade Håk när vi flyttade ihop och de senaste åren har den stått full med småsaker nere i källarförrådet.
Så den var rätt skitig och sliten när jag började. Och mer passande i en hall än ett barnrum.
 
Så jag googlade på lite byråer till barnrum och kom på att jag skulle måla på nu vit färg och sen piffa upp den med mjuka, pastelliga pärlor som handtag.
 
Så målade förra helgen & nu på morgonen gjorde jag klart handtagen.
 
Så nöjd med resultatet! 
 
 
 
Billigt, enkelt & så fint är väll det totala resultatet!!
 
Ull pärlorna kommer från härliga Make & Create och med nål och bomullstussar var det barnsligt enkelt att göra handtagen. Sen satte jag knappar på insidan som ett stopp.
 
Hade egentligen velat ha handtagen mer hängande men de gamla hålen var rätt slitna så det blev klart mycket finare såhär. Och till skillnad mot hårda handtag så behöver man inte vara rädd för blåmärken om man slår sig på dem :)
 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0