Hur ska det funka utan Gellack?

Jag har alltid haft värdelösa naglar, svaga och som skivar sig! Har försök med det mesta utan resultat. Sen förra sommaren köpte jag ett Depend Gellackkit.. Och wow! Äntligen ett lack som höll och det gjorde inte i sig naglarna starkare men med dess tjocka och hårda lack blev naglarna så hållbara! Äntligen kunde jag få långa naglar & det var roligt att måla & leka då det höll!! 



Men nu har man ju då dragit tillbaka detta för att vissa fått utslag och allergiskareaktioner på lacken. Vad jag fattar kan man bara få det om man målar på huden, vilket jag inte gör.. Men vissa säger att man kan få det ändå..

Jag är på ett sätt inte rädd för det! Men, tänk om?? Har ingen lust att få sår på alla fingrar som gör så ont att jag inte kan ta i, lyfta och hålla Klara.

Så igår packade jag undan alla dessa lack och gick på stan för att köpa lite nya. Körde på Essie som jag tidigare använt och tyckt varit rätt bra..


Men suck!!
Redan idag, 24 timmar senare har det spruckit på pekfingrarna.. Hur kul är det?? Ska man behöva måla varje dag för att ha fina naglar igen??


Får vara glad att det rosa lacket fortfarande sitter fint på tånaglarna i allafall! 









Kommentarer
Postat av: Lovisa Ekenberg

Jag har också en del från Essie, och på mig håller det hyfsat i 3-5 dagar. Inte för att jag har så speciellt långa naglar när jag använder nagellack, men ändå. Vad kan vi tänkas göra annorlunda? Eller är det bara vilka naglar man har?

Svar: Ja, jag vet inte!! Blir smått tokig! Men tänker ändå ge det en chans! Syster min rekommenderade nått topplack.. Ska kika på det och återkommer med recension!
johanna jordgubbe

2014-07-09 @ 23:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0