Gravidkilona putsveck på 18 dagar :)

18 dagar tog det att komma tillbaka till ruta ett, där allt började, viktmässigt!!
Jag är mäkta stolt över det!! ❤️❤️❤️

Efter förra våren med bröllopsresa och sommar med semester och så vidare stod tyvärr vågen på ca 10 kg förmycket. Så när jag så väl blev gravid stod vågen på 84,5.

Jag var jätte nervös över att susa upp en massa i vikt. Men förstod ganska snart att jag hade koll på det, med all min kunskap och ett jävla anamma på att ha regelbundna tider, tallriksmodellen och lite motion kunde jag hålla det på en bra nivå.

Var också rädd över att behöva passera 100kg, inte trevligt!!
Barnmorskan sa också en gång till mig att försöka se till att inte passera +15kg, för varje kilo över det är ett kilo som är svårt att bli av med.

Så, 14kg höll jag mig på och morgonen innan Klara föddes vägde jag 98,5!! Under 100kg och under +15..

Och ja, nu 18 dagar senare är jag tillbaka på 84.. :)

Rätt bulldegig på magen men det gör mig inte så mycket i dagsläget! Det kommer en dag för att börja träna också! Nu är det mest promenader och knipövningar ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0