Första dygnet ensam med Klara

Då var det gjort, första dygnet ensam med Klara. För igår åkte Håk till jobbet igen. Tre veckor fick vi tillsammans. Hans 10 pappadagar räckte till det eftersom han inte jobbar måndag till fredag. Värsta lyxen..

Allt har gått över förväntan.. Jag var inte så rädd innan heller då det känns som om lite rutiner satt sig. Men en viss oro över att hon skulle vara otröstlig under längre perioder och då inte ha Håk som ett stöd.

Men icke.. Vi gick som vanligt upp vid 9:30 och myste i soffan medans jag åt frukost och Klara ammade. Sen låg hon på nya favvostället, i "vaggan" på mina haremsbyxor, sötloppan.


När hon sov lite tyngre efter en andra amning la jag över henne i babynestet så jag hann både fixa med lite tvätt, bädda & sätta en matbrödsdeg.




Så utöver soffmyset som i princip varade hela dagen hann jag med att fylla på frysen med lite matbröd. 

Sen kom mamma, lillasyster, Berndt & Klaras kusin Amalia på besök framåt kvällen. Vilket så klart alltid är mysigt. 



Och ja, natten var faktiskt den bästa hitintills. Hon ammade mellan 20 & 21 för att sen somna in på mig. Klockan 22 gick vi och la oss.. Jag fastnade tyvärr vid en film på TVn (så fort nu VM är slut åker nog TVn it ur sovrummet igen) så jag somnade först vid midnatt. Men Klara sov till 02, så från 21-02 kan man inte klaga på. Efter en amning då sov hon sen till 05 och nu slutligen till 08.

Hon sover nu åter sött i sin säng, jag ska försöka somna om en sväng jag med! Så får vi se om en timme vilken status Håk har när han kommer hem, vi kanske sover bort förmiddagen alla tre:)

Men sen väntar lite promenad, besök och städning idag tror jag!


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Grattis! :) Jag har inte varit här inne och läst på ett tag. Fin tjej ni har. Hoppas allt är bra med er. Kram

Svar: Tack!! Ja, jag har ju haft lite bloggpaus.. Jag är ju lite partisk.. Men hon är underbar! ❤️
johanna jordgubbe

2014-07-13 @ 14:35:56
URL: http://charlottethoren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0