Ultraljud

Vilken mysig dag vi haft.. Först banken, sen en lyxig lunch på stan, möte hos försäkringsbolaget, en fika och sen till sist & så klart inte minst en promenad till sjukhuset för att göra en ultraljudsundersökning! 

Jag gjorde ju ett redan i vecka 13-14, men då var jag mest stressad. Självklar var det underbart att få se Bumlingen då men då var mest fokuset från min sida att hjärtat slog. Sen var det ju egentligen inte Bumlingen som skulle undersökas då utom jag & min mage.
Men i dag var det då dags.. Och det var första gången för min man!

Det var en student som började göra undersökningen. Vilket var toppen, hon tog verkligen tid på sig och kollade samma saker flera gånger.

Ett litet pyre var det alltså där inne, ett pyre på 17 cm. Var inte lika mycket aktivitet nu som sist. Men när hjärtat skulle undersökas så tryckte hon lite hårdare mot min mage för att se bättre. Då drog bebisen upp händerna så det såg ut som om den skyddade bröstet. Så hon fick släppa på trycket.. Då togs händerna ner, nytt tryck, upp med händerna och så där höll det på ett tag. Men till slut så, fick de bilder även på hjärtat.



Så en bebis med två armar, två händer, två ben & två fötter. Ett hjärta som såg fullt friskt ut och fina njurar.

Magiskt att nått så litet kan vara "färdig", att allt finns där! ❤️❤️❤️ Vår lilla bebis! 

Vi hade ju lite olika BF sen innan, barnmorskan räknade från sista mens och sa då 10/6 och vi har tänkt från ägglossning vilket som var 13/6.
Men nu så är vi framflyttade till

BF 17/6 2014

Så just idag är jag i vecka 18 (17+1). Vi kommer byta vecka på onsdagar framöver alltså. Tidigare bytte vi på lördagar.. Vilket gav mig en mysig morgonrutin på lördagarna med att läsa allt nytt på apparna (ja, jag har flera gravidappar..). 
Men nu blir det till att tänka om och göra onsdagarna lite mer mysiga på morgonen.. Det är ju trots allt Lill-Lördag!! 

❤️ Så tillåt mig nu att presentera vår älskade lilla älskling... ❤️





Kommentarer
Postat av: Ida på jobbet;)

Åh så häftigt och underbart! Grattis igen Johanna ! :)

Svar: Tack snälla :)
johanna jordgubbe

2014-01-12 @ 10:02:13
Postat av: Therese

Så fint att få läsa om, en helt underbar upplevelse att se barnet i magen! <3

Svar: Ja, det var fantastiskt!! Var lite nervös efter att läst om ert andra besök.. Men vårt blev som ert första så det var fantastiskt!!
johanna jordgubbe

2014-01-12 @ 19:27:20
Postat av: Charlotte

Så underbart! :)

2014-01-12 @ 21:31:20
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: myran

Åhhh, vad mysigt!! Fina magen och fina lilla Bumling!!

2014-01-17 @ 11:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0