Härliga Halvvägs

Så.. Då var dagen här!
50% av graviditeten är avklarad och ja, självklar 50% kvar.
Så idag är jag på 19+6 vilket innebär att jag i morgon går in i vecka 21.
Det känns mest bara underbart! Och liiite smått galet, känns som jag varit gravid skit länge samtidigt som jag tycker att det var nyss som jag hade oro och ångest & det kändes som vecka 10-11-12 aldrig skulle komma.

Så när folk frågar om jag tycker det gått fort vet jag inte riktigt vad jag ska svara!



Vad gäller humör, så är jag tillbaka till mitt jag. Men vissa dagar är jag riktigt trött!
Vad gäller magen så har den pipit iväg sista veckan. Så igår när jag låg i sängen så kände jag för första gången att jag verkligen inte kan dra in den till ett mer "normal" läge. Idag har jag också för första gången känt att den verkligen finns där när jag böjer mig ner! En lite konstig känsla! Men mysig..

Men nu väntar jag bara att den lilla Bumlingen ska göra sig till känna!! Än har jag inte känt något.. Kanske nått lite nån gång, men vet inte riktigt! Skulle vilja ha några riktiga buffar...

Ensam hemma ikväll, så jag får fira detta för mig själv! Då var det ju toppen att ICA hade stora, härliga semlor för ynka 10:- idag!!






Kommentarer
Postat av: Anonym

Kände du dig gravid under de första 12 veckorna? Vad hade du för symptom? O höll de i sig eller kom o gick de?

Svar: Jag var trött!! Väldigt trött!! Annars inte så mycket.. Ont i brösten och lite lite illamående i vissa lägen, om jag åt för fort bland annat!
Men ja, nyhetensbehag gjorde att jag kände mig ganska gravid.. Värre mellan vecka 12-19 typ då det inte var några symptom alls och inte nån direkt mage heller.. Det var riktiga spökveckor!
johanna jordgubbe

2014-01-29 @ 08:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0