Taste of Stockholm

Vilken dag!! Den är svår beskriven med ord och det är vi dessa tillfällen man önskar att ni alla skulle varit med eller i alla fall att jag kunde driva en blogg som gav Er både smak och doft upplevelser!

Efter är ganska tidig morgon med lite häng i soffan begav jag mig med tåget mot vår härliga huvudstad!

Och innan jag går in på maten!! Vilket väder!! Stockholm i detta väder är obeskrivbart!! Så vackert!! Dagens enda miss är typ att jag inte fått badat!!

Väl inne i Sthlm tog jag en promenix för att möta upp Stina Patetsos!! Vilken kvinna... Sprudlande!! Och eftersom hon filmar mutcho, så vill ni se film från dagen så kika in hos henne!

Tillsammans, efter Er glas skumpa hos Electrolux så begav vi oss till Taste of Stockholms Chef's Table som Johan Jureskog stod för!! Ni kanske känner igen honom från Rolfs Kök eller från årets Kockarnas Kamp. En otroligt sympatisk herre som verkligen serverar mat på det sett det ska!! Ingen Fine Dining här inte.. Utan rufft, tufft, ärligt och helt härligt!!

Till förrätt en hel härlig bläckfisk!! Kanske inte helt min stil vad gäller konsistens, men smakerna tillsammans med blåckaiolin var ju otroliga.
Till varmrätt serverades helgrillad Späd Gris.. Mmm.. Så gott och återigen så klart smaker som verkligen hörde samman.
Sen till efterrätt! En pudding, en socker kaka dränk i nått fett, jag var i mathimlen och minns inte exakt vad som sas! Men tillsammans med hjortron & vaniljglass!!

Det var helt enkelt är grymt välkomponerad trerätters meny!! Och jag lovar att nästa gång jag är i Sthlm så ska jag flaska pricka in både Rolfs Kök och AGs!!

Väl efter lunchen så blev det ett grymt mingel!! Kan i te räkna upp alla otroligt trevliga och grymma människor jag träffat men en som både gjorde mig knäsvag (starstruckt, minst sagt) och som visade sig vara grymt trevlig var Christer Svantesson!! Vilken man!! Så trevlig, ödmjuk och kunnig! Den halvtimmen jag stod och snackade med honom gav så otroligt mycket!!

Och mat då.. Ja efter lunchen så var man rätt full i magen! Men jag fick ner både grymma ostron från Adam & Albin och Musslor från Farang!! Så gott!! Och jag hoppas så att jag unnar mig och tar mig tid till att gå för grymma middagar hos dessa också!
Och på Farang så fattar jag ju också efter dagen att jag kommer träffa grymt trevlig personal!!

Men nu då, på tåget mot mitt kära Uppsala!! Mätt i magen, bubblig av champagne och glad över att träffat så jädrans mycket gôtt matfolk!!

Tack Stina och tack Electrolux!! Så grym dag!
Och för Er som inte varit på Taste under helgen!! Nästa år.. Be there!! I Will!!

Matkärlek!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0