Chipskyckling

Hade tagit fram två kycklingfiléer idag till middagen. Jag gillar inte riktigt att laga kyckling! Tycker aldrig att jag riktigt lyckas om jag inte gör Flygande Jacob. Men det orkade jag inte med idag!

Så det fick bli en gammal klassiker eftersom jag kom på att vi i skåpet har en halvfull påse med äckliga chips med kebabsmak som min man köpt för några veckor sedan!!

Och detta recept är så enkelt!! Och eftersom det bara innebär att riva ost och mosa chips! Sen sköter det sig själv i ugnen.

Chipskyckling     2pers
2 kycklingfiléer
1 dl riven stark ost
2 nävar chips (smaken är som baken..)


1. Sätt ugnen på 175grader
2. Mosa sönder chipsen i en skål och blanda ner osten. 
3. Lägg ner filéerna i skålen och blanda runt. Försök få så mycket av chipsblandningen som möjligt att fastna på hela kycklingen.
4. Lägg filéerna i en ugnssäker form och häll på den blandning som finns kvar.
5. Krydda med någon krypa på om du så vill. Jag hade på lite chili idag.
6. In med kycklingen i ugnen ca 40 min.

Servera med sallad och kanske som mig med lite pasta.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0