Tomatsoppan från gudarna eller nått..

Egentligen är ju dagen en ätar dag, eftersom jag redan har haft två fastar dagar denna vecka. Men eftersom jag ska vara ledig från jobbet i morgon och fixa och dona en del tillsammans med min man så känner jag att jag får byta en dag och det kändes lämpligt att ta den redan i dag istället för att skjuta den framåt i veckan. Så sagt och gjort, idag har jag kört filmmaraton och myst i soffan..

Till frukost fick det bli den nu mer klassiska juicen.. Älskar min juice centrifug!!

Och nu till en sen lunch gjorde jag en gamal klassiker, som jag gjorde minst en gång i veckan när jag bodde själv under en lång period. Men den har fallit i glömska. Sen kom jag på den igen nu när man läst en massa om tomatsoppor i 5:2 dieten. 

 
Soppan är nu 228kcal per portion! Och en portion är ca 2,5 dl soppan! Så en mycket bra lunch eller middag tycker jag!!
 
Så jag rekomenderar helt klart er att testa! Det är ju dessutom enkelt och går jätte snabbt!!
 
 
 
 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0