Att laga mat med riktiga råvaror är underbart

Idag när jag kom hem var jag som vanligt rätt trött och inte så sugen på någonting!
Men hade i morse tagit fram ett paket älgfärs och ett paket bacon. Hade tänkt rulla lite köttbullar! Men jag gjorde det lite latare och körde på biffar!!

Och det är underbart att laga mat med färska, härliga, fräscha och svenska råvaror! Man blir så glad!!

Så i bunken här ser ni älgfärs (500g), en halv hackad gullök, ett knippe hackad timjan, ett paket bacon skuret i små bitar, ett ägg & salt & peppar.. 
Inga konstigheter!!


Blandade det, gjorde 5 biffar som jag stekte.
Stekte på lite lök och serverade med sallad & gurka! Och som pricken över iet så la jag på en klick men den bearnaisesås som jag vispade ihop förrförra helgen! Inga konstigheter!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0