Utflykt till Tivars på Norderön

Igår, när solen äntligen visade sig här uppe i Jämtland så begav vi oss med hela familjen ut mot Norderön. Vi hade nämligen på min inrådan bokat ett bord för lite lunch där.

Jag var där för snart två år sedan, ett fint ställe som då bjöd på den godaste AntiPasto som jag ätit någonsin och då inkluderat Italien. Så detta var jag sugen på att uppleva igen.

Jag tycker dessutom att det är mysigt när Håks alla syskon följer med på äventyr och både hans mamma och pappa. Sen var Hinks kompis Lina med också, vilket var toppen för då var inte jag klumpigast utan det var Lina som började med att så sönder ett vinglas när vi satt oss till bords :)

För att ta sig till Tivars så åker man ut över Rödön och tar sen båtfärja, vilket är mysigt ut till Norderön.

Väl framme var det mycket folk då det visade sig att de våren till ära bjöd alla som kom förbi på glass och kaffe. Detta gjorde tyvärr att vi fick vänta lite väl länge på maten. Och tyvärr hade de inte AntiPaston (Sommar grej?) utan istället fick det bli en Limousinburgare. Det vill säga en hamburgare på rasen Limousin. Och om jag nu förstått allt rätt så är detta alltså en ras av Bisonoxe vilket de har på gården intill. Och om man är osäker på vad detta är så kikar en av de större herrarna ut över matsalen när man äter.

Burgaren var tyvärr lite torr, så matmässigt fick upplevelsen bestå i grymt goda klyftpotatisar och den helt underbara hjortronsåsen! Den ska jag försöka experimentera fram hemma!! Sen har de ett öga för detaljer, på varje tallrik låg ett litet sött morotshjärta!

Efter maten tog vi en promenad efter vattnet och tävlade i att kasta macka! Vilken jag inte alls är nått bra på och som icke förvånande Håk vann.

Idag skiner också solen och vi ska packa ihop oss för att dra hem mot Uppsala igen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0