Laxgratäng med Räkor & Ägg

Fiskgratäng är verkligen hur gott som helst och jag gör det lite för sällan. Men när jag väl gör tänker jag alltid att jag borde göra oftare. Detta är en laxgratäng med sås som innehåller räkor och ägg. Den är super enkel att göra.

Sen kan man servera till potatis, sallad eller något annat man tycker passar.

Laxgratäng med Räkor & Ägg         4 port

4 st laxfileer

1 näve körsbärstomater

4 msk smör

4 msk mjöl

4 dl mjölk

1 burk räkor

5 st kokta ägg

1 dl riven ost

salt & peppar

Börja med att sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret i en kastrull och vispa ner mjölet. Häl sedan i mjölken och krydda med salt och peppar. Koka försiktigt upp under omrörning och ta av den från plattan när den nått rätt såsiga koncistens. Lägg laxfileerna i en smord ugnssäker form och dela tomaterna och lägg i formen. 

Häll i räkor och hackade ägg i såsen och häll den sedan över fisken. Strö över ost och vips in i ugnen. Det tar sedan cirka 20 minuter i ugnen.

Fantastiskt gott!!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0