Att Vakna På Fel Sida

Usch idag var en sån där dag när man efter att varit uppe i 5 minuter helst bara skulle vilja gå tillbaka till sängen, dra täcket över huvudet & somna om!! Glömma att det är dag och vakna till ett bättre liv en annan dag.. Och värst är när det kommer på måndagar då detta brukar vara mycket bra dagar för mig! Ny vecka, nya möjligheter...

Men under tiden jag bullrade på i köket, för ja jag blir rätt bullrig när jag är sur så tänkte jag på alla underbara tummar upp och peppbilder som jag brukar mötas av på morgonen på Instagram av min Instakompis Stina Patetsos. Ett litet leende på läpparna dök då upp och jag orkade påminna mig om att jag på jobbet skulle ha ett viktigt och konstruktiv möte, vilket alltid är inspirerande.

Väl i bilen så möttes jag sedan av en annan inspiratör och källa till goda peppande ord då jag läst Victoria "Matplatsen" Riis blogg där hon avslutade sitt morgon inlägg med

- Le mot dagen så ler den tillbaka!

Då var det liksom klappat och klart! Det var bara att le och se, som alltid blev dagen så bra den blir när man ler & tar saker med en klackspark!
Så jag skickade ett "Jag älskar dig!"-mess till min man som fått stått ut med mitt bullrande vid frukosten och var glad över att det finns så fina människor som inspirerar mig på både nära håll men och på lite mer distans som till exempel Stina & Victoria!
Tack för det!! Fina ni!

Väl på jobbet hade jag en riktigt bra dag där jag bland annat på lunchen han pyssla ihop ett grattis kort till min finaste vän Linnea som idag fyller 30, eller nej förlåt 29+ var det ju! Så efter middagen åkte vi dit med detta kort, världens finaste liljor och en liten flaska bubbel.. Så väntar sen en överraskning för henne på lördag.. Jag längtar så!

Jag ligger nu redan ner bäddad & hoppas på en god natts sömn.. Och i morgon lovar jag mig själv att vakna på rätt sida och skicka Er alla en massa gôtt tisdags-pepp!!

 


Kommentarer
Postat av: Stina

Du är bra! Nu kör vi!!

2013-05-13 @ 23:06:49
URL: http://alastina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0