Efterrättsmüsli

För några helger sedan så jag hade en tanke att skulle baka vaniljbullar, så jag hade tinat upp lite hemkokt vaniljkräm jag hade i frysen. Men planerna gick inte i lås vad gäller tid och på kvällen fick vi lite spontanmiddagsgäster. Så då rörde jag ihop en chokladkräm, vilket är en ny favorit. Detta gör du enkelt genom att blanda vaniljkräm, smält mörk choklad och vispadgrädde.
 
Men för att piffa till detta så gjorde jag ett müsli som också blev en ny favorit. Jag blandade lite olika nötter, tyvärr minns jag inte exakt vad jag plockade ner i påsen från naturgodiset. 
 
Men här kommer det ett ungefärligt recept :) ;) :)
 
Efterrättsmüsli
Dumlekolor 
Pistagenötter
Valnötter
Kanderade jordnötter (söta)
Rostade och saltade mandlar
Och nå andra nötter som ni gillar...
 
Skär dumlekolorna i tre delar och grovhacka alla nötter, blanda.. FÄRDIGT!!
 
Ja, som sagt minns inte helt. Men grundtanken är ta sånt du gillar och blanda sötade och saltade nötter!! Mmmm..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0