Ny lägenhet

Jag har som sagt sovit i princip hela hösten men jag har faktiskt orkat engagera mig i att vi både köpt ny lägenhet och sålt vår nuvarande också. Så i slutet av februari går flyttlasset.. Men inte så långt utan närmare bestämt knapt 100 meter, till huset intill. 
 
Vi trivs jätte bra i området och är så glada att denna lägenhet kom ut till försäljning och att vi vann budgivningen, som gick snabbt och var innan den ordinarie visningen. Så vi hann knappt reagera :)
 
Men nu äntligen får vi mer utrymme, bottenvåningen som jag drömt om och till och med nyare byggt en lägenheten vi bor i nu som är byggd 06. För denna stod klar 11 och har bara haft en familj som bott i den innan, vilket är super skönt!
 
Och den är så fin.. 
Vi kommer inte behöva göra något med den alls om vi inte känner för det. Men jag tror det kan bli så att vi gör om fondväggen som är i stora sovrummet. Sen kommer vi inreda dressingroomet (härlig svengelska..) som idag mer är ett förråd och innehåller bara en hylla. 
 
Sen kommer jag så klart att pyssla massor i barnrummet. Och än har vi inte riktigt bestämt vilket av de små rummen som ska bli Bumlingens. Tror vi måste flytta in först och känna efter vilket som känns mest naturligt.
Det andra lilla rummet kommer att bli ett kontor/pyssel/dataspels rum. 
 
Sen att fått två badrum känns lyxigt! Och att jag äntligen får mig ett badkar är fantastsikt!
Och appropå att bada.. Uteplats innebär barnpool!! Fantastiska sommardagar det kommer bli där!
 
Och köket.. Åhhh stort, lantligt och fint!! Och äntligen en stor kyl och frys och inte delat som vi har nu! Här ska bakas, rullas köttbullar, syltas och saftas mer än det gjort tidigare!!
 
Ja ni kan ju se själva!

 


 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Gud så fint! Och grattis till husköpet! :) Vi flyttar i början av februari, sålde lägenheten och köpte radhus. Längtar så oerhört mycket :)

Svar: Tack! Vi är så nöjda efter att letat länge!
Jag längtar också!
Vilken fin blogg du har! Den ska jag börja följa!!
johanna jordgubbe

2013-12-29 @ 15:44:33
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: Charlotte

sv: Det förstår jag! Dock måste jag be om ursäkt, jag läste lite snabbt och trodde ni köpt hus. Men nu efter att ha läst igen så såg jag att det var lägenhet :)

Tack så mycket! Jag diggar din med, började följa med en gång :) Så kul när man hittar nya bloggare att följa. Vilken stad är du ifrån?

Svar: Ja nej här blir det lägenhet! Inget hus :) Vi var nära i somras att köpa ett jag blev förtjust i, men nej vi är inte husmänniskor så detta känns underbart!

Jätte härligt med nya bloggar att följa!
Dock sitter jag i stugan nu så då är det lite svårt att hålla sig uppdaterad men sen så :)

Bor i Uppsala!
johanna jordgubbe

2013-12-29 @ 16:19:24
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: Charlotte

sv: Vi har också tittat runt på hus, men sedan hittade vi detta radhus och insåg att vi gör nog rätt i att prova på radhus innan hus. Sambon reser väldigt mycket med sporten han håller på med så när skulle man ha tid att fixa med huset?

Gud vad mysigt! :) Er sommarstuga?
Okej :) Här har vi en Göteborgare.

Ha det så bra och njut lite åt mig med i stugan ;)

Svar: Ja, då kanske radhus är att rekommendera!

Ja min mamma & styvpappas torp! Det är jättemysigt!
johanna jordgubbe

2013-12-29 @ 16:29:28
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: Therese

Gud så fin lägenhet ni ska flytta till Johanna! Grattis till den! Skönt att flytten inte bär av så långt heller utan att nästa boende är inom bekvämt avstånd. :)

Svar: Tack! Ja vi känner oss så nöjda! Det kommer bli fantastiskt...
Du lär ju komma på besök framöver ;)
johanna jordgubbe

2014-01-01 @ 15:40:52
Postat av: myran

Wow!!!

2014-01-17 @ 11:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0