Het På Gröten

Då har jag tagit min Podcat Oskuld. 
Jag lyssnar ju aldrig på radio, om det inte är "Ring så spelar vi", "Svensktoppen" eller "Melodikrysset". Jo, kanske lite i bilen också. Men aldrig annars.. Efter att "Rally" slutade så ser jag ingen mening. Och den så kallade P3 humorn och de lätlästa nyheterna gör mig bara nervös. Så ja, radio och jag går inte hand i hand!
 
Kanske är det därför som jag heller inte riktgit förstått mig på Podcast.. Liksom Radio som vilken stolle som helst kan spela in och lägga ut. Ja, en talade blogg. Varför inte egentligen!? Men som sagt, inget som lockat mig! 
 
Men så drog ju min bekant (skumt ord!), vi säger kompis Stina Patetsos igång en Podcast. Eller drog igång, så kanske man inte säger, spelade in en Podcast tillsammans med Jennie Benjaminsson och Maria Strömberg. Då var jag ju tvungen att fixa till telefonen med en Podcastspelare och köra på. 
 
 
Två avsnitt har de spelat in..
Två roliga avsnitt. För det är kanske det första ordet som kommer för mig, roligt. 
Det första avsnittet hade främst fokus på julmat och traditioner, och där kan jag skriva under på allt som sägs. Här kommer inte heller nån kimchi upp på julbordet, men vill du ha på ditt så gärna för mig.
 
Det andra avsnittet handlade om mat och dating. Ett ämne som ligger mig nära om hjärtat. Tyvärr handlade det kanske inte så mycket om det jag trodde, mat och dating, dating i forma av dating mellan två som är intresserade av varandra. Det spårade istället in på mycket annat intressant. 
Bland annat pratades en hel del om snålhet. Något som jag, likt Jennie tycker är ett av det mest oatraktiva en människa kan uppbåda och jag ville helst inte höra alla deras berättelser om snåla människor. Skämskuddes vore framme om det inte vore så att det var en Podcast.
 
Men vägen in till att prata snålhet kom sig faktiskt av att de pratade om att ta kuvertavgift till en fest. Något de alla var emot.. Något som jag inte kan förstå riktigt! På det sättet som beskrevs, att det fanns en första- respektive en andraklass på avgiften är så klart absolut inte OK. Men jag anser att har man ett bröllop eller en riktigt stor födelsedagsfest så kan jag tycka att det kan vara OK istället för att få en massa presenter. 
Men jag skulle aldrig kunna det.. Kanske både för jag har råd att spara ihop och ha fest för mina vänner och kanske också för att jag älskar presenter :)
 
Men ja, summan av kardemumman av Het På Gröten är att jag gillade det och verkligen kan rekomendera det om du är en matnörd som mig. Det är snabbt, roligt och intressant! Och jag ser framemot fler program och känner själv att jag bubblar av ämnen som jag hoppas ska komma upp!
 
Yo go girls!!
Ni har just fått en trogen lyssnare!
 
ps. Tjejer.. Ni måste ju såklart ta roliga pressbilder på er alla tre.. Det funkar ju inte annars! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0