Efter en dag med 5:2

Ja men då så.. Nu har det gått drygt 12 timmar sedan jag vaknade och snart 24 sedan jag käkade sista målet mat igår.
 
Dagen började idag med en kopp espresso och sen körde jag iordning en juice i min cetrifug. Jag gjorde den på en apelsin, ett äpple, en citron och en morot. I vätska blev det nästan en halvliter. Denna smuttade jag på i bilen påväg mot jobbet. 
 
 
 
Väl på jobbet har det sen blivit vatten, vatten och vatten :) Men vid 12 tiden föll jag för frestelsen och åt ett litet äpple :)
 
Men trots detta har jag mått toppen och visst hunger har jag kännt. Men efter en "svullsemester" så gillar jag känslan av hunger. Det känns kanske inte uppiggande men, ja jag känner mig starkare och sundare. För nog är det lite galet att vi alltid annars har så mycket tillgång och tillgänglighet av saker att tugga på att man aldrig är hungrig.  Så ja, lite hunger blir jag glad av!
 
Väl här hemma gjorde jag en middag på
 
en halv burk tonfisk i vatten
ett löskoktägg
1 tsk majonäs
1 msk creme fraisch
3 st körsbärstomater
salt & peppar
 
(det är en assiett på bilden, så man inte blir lurad på mängden)
 
 
Gott, gott och gott.. Och ja, det blev ganska mycket mat och äter man långsamt och tuggar ordentligt (vilket också är viktigt att öva på) så ger faktiskt denna middag en bra mättnadskänsla.
 
Nu väntar en (kort)kväll i soffan med lite Idol och lite vatten..
 
Och kanske drömma lite om den goda och stora blåbärssmootihe som jag ska dricka till frukost i morgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0