Lite frukostmatematik..

I dag är det då dags för dag 3.. Vilket innebär den andra fasta dagen!! Riktigt taggad.. Och änså länge går det jätte bra. Speciellt då vågen inte skjutit i höjden i dag utan istället visade ett fint minus. Och ja, det blir lite invägning varje dag här. Men tänkte skriva ner mina tankar kring det sen! Och kort nu kan jag säga att jag kommer inte väga mig en gång per dag framöver.. Men mer om det sen.. Nu till ett annat problem..
 
Dagens frukostjuice gjorde jag i ordning redan i går kväll. Egentligen av tre anledningar, både för att få lite sovmorgon & se hur bra den håller sig i kylen övernatten (plus att den är godare kall) men sen också för att kunna ha lite tid till att väga och mäta lite för att få en mer exakthet på kalorierna i den.
 
Men det gav mig lite huvudbry..
 
 
Detta eftersom man kan räkna detta på lite olika sätt.. Och ja, jag vet hur jag ska göra nu (tror jag)! Men om ni ser hur det ser ut då jag vägt in frukterna och moroten..
 
 
Och ja, detta är alltså med skal och så. Vilket så klart blir rätt missvisande. Men med en summa på 394 kcal så kännde jag att jag är tvungen att tänka om lite. Och eftersom jag pressade ner allt i samma behållare så vet jag inte riktigt hur mycket vätska varje del gav men om jag istället registrerar 1 dl per frukt/grönsak (det är ca 4dl vätska i flaskan) så blir istället resultatet så här.
 
 
Och ja, då känns det mer korrekt.. Då det blev 172 kcal. Men till nästa gång tror jag att jag ska ta en frukt åt gången och se både mängden vätska och kanske väga den också! 
 
Jag är inte jätte noga för min egen del.. Jag tänker att det i slutet jämnar ut sig när man kostregistrerar, lite för mycket på nån sak och lite för lite på något annat. Men samtidigt så känner jag att en juice som detta är en toppen frukost för mig på dessa fastar dagar.. Och då skulle det vara skönt att tillslut bara veta ett cirka värde på juicen så jag tillslut kan fasa ut räkningen och kostregistreringen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0