RiesenRis

Nu när jag kör rätt strikt med LCHF och träningen så kan det ändå vara bra för min motivation att det finns något gott hemma att lyxa till det lite med. Och det får ju så klart inte vara chips, för det kan jag ju inte ha hemma utan att röra för ofta och tar jag ett blir det gärna fler. Så det brukar snarare vara något åt det söta hållet eftersom det kan jag ha hemma utan att hela tiden gå och småäta av.
 
Så i söndags när jag gjorde matlistor så satt jag också och funderade på vad jag skulle kunna koka i hop. Och kom då på att det var länge sedan jag köpte Riesen, vilket jag gillar. Och ja, det borde man kunna göra nått roligt av tänkte jag. Så lite fnulande och sen kom jag på den fantastisk godiset RiesenRis. 
 
Och tusan, det är sååå gott. Och fantastisk pepp att ha i frysen och ta fram en liten efter att jag varit ute och sprungit t.ex. 
 
För ja, inte varje dag.. Man får äta allt men inte alltid.
Och ett extra plus är att dessa är så små.
 
Pepppepp kakor när de är som bäst! Ni måste prova!!
 
RiesenRis
 
250 g Riesenkolor
50 g smör
40 g puffat ris
 
Smält smöret och kolorna i en kastrul, på låg värme. Rör ofta så att chokladen inte bränner fast. När sen det smält rör ordentligt så det går ihop sig till en jämn, slät smet. Blanda ner riset och låt det svalna lite innan du tar upp och rullar små bollar som man lätt plattar till. Låt stelna på ett bakplåtspapper.
Jag gjorde dem som sagt i min värld lagom stora, det vill säga ganska små. Så jag fick ut 57 st på en sats.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0