LCHF, HJÄRTA, STRESS & VÄLMÅENDE (OCH SEN.. VAD ÄR EN KALORI?)

jag är överväldigad av den omtanke folk visar.. inte minst folk jag inte känner!
gulliga ni!

jag vill börja med att klargöra att självklart försöker jag alltid sätta mig själv först.. men som ni också kanske sätt så har denna blogg underrubriken - "jag försöker stanna upp ibland & bara känna och vara.."
jag har många bollar i luften jag vet.. och ibland kanske för många!
men Håk tar ner mig på jorden emellanåt..

vad gäller LCHF och viktnedgång.. LCHF funkar på mig.. väldigt bra! det är inget jag kan leva med att äta, men i en kickfas (denna sväng ca 6-8 veckor) så fungerar det utmärkt för mig! de lärde tivisar om detta och det är svårt att veta exakt! men jag har läst 90hp kring kost och hälsa på Uppsala Universitet så helt ute och cyklar med min kunskap är jag inte :) dock kommer jag sen att gå över till GI vilket är toppen för mig kropp! jag mår som bäst när jag ser till att äta lite mindre kolhydrater och de jag äter är långsamma!

jag håller mig heller inte till en striktLCHF.. så för den nyfikne ser en dag ut ungefär såhär.. skiftar såklart endel men ungefär!



denna bild kommer från viktklubb.se där jag fått ett gratis ett års abonemang och det är faktiskt här som mitt fokus ligger. på att räkna energi!! energi in - energi ut.. för det är ju i slutändan allt det som det handlar om! de kalorier som vi stoppar i oss måste vi göra av med och gärna lite till om vi vill gå ner i vikt!

så nu för att testa er lite.. och visa att jag faktiskt vet vad jag pratar om.. :)

*** vad är en kalori? ***

och inget fusk nu.. inte fråga Google..

idag har jag haft en toppen dag.. vilat och myst hela dagen! dessutom har jag ätit ett halvt wienerbröd på stan med Håk.. och nu ska jag gå och sova! hjärtat har jag inte kännt av alls!! skönt..

men i morgon skall jag gå till skolans skolsyster (lyx när man är lärare) och kolla om hon kan testa mitt blodtryck.. och ser det inte klockrent ut så lovar jag att redan i morgon boka en tid hos en doktor för att ta ytterligare prover..
plus att jag hade tänkt att öka på löprundans längd denna vecka och det kommer jag inte göra..

puss på er alla!! 

Kommentarer
Postat av: marie

vad exklusivt det lät, kost och hälsa. var det vi höll på med jag trodde det var miljö och jämställdhet ha ha. Jag tycker din blogg är en kul energi kick. M

2012-01-16 @ 18:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0