HJÄRTPROBLEM

i går när jag kom hem från stan vid fem tiden så kännde jag en liten svidande känsla i bröstet. lite åt vänster i bröstkorgen.. precis vid hjärtat!
de satt sedan i hela kvällen.. testade att ligga på golve med när jag låg på rygg blev det värre..

efter lite konsultation med mamma och med sjukvårdsupplysningen tog jag en ipren och gick och la mig.. ha sovit jätte bra i natt och nu på morgonen tror jag inte att samma känsla är kvar.

kanske känner av det lite.. skumt..

jag ska hur som ta det lugnt idag, ingen träning tyvärr!
så får vi se hur det utvecklas, kommer det tillbaka så blir det akuten.. suck! jag gillar inte akuten.. dåliga minnen..

tusan också.. är det inte systor så är det tydligen hjärtat.. 2:a hands sortering på mig tror jag :)

Bildkälla


Kommentarer
Postat av: Julia

Hej! Nybliven läsare av din blogg, kikar in då och då men har aldrig lämnat ngn kommentar. Under vår och sommar åt jag lchf och i början av hösten började mitt hjärta spöka rejält. Massor med extraslag och knas, vilket gjorde mig fruktansvärt nojig och framförallt rädd. Massor med undersökningar gjordes, och det konstaterades att det inte var farligt. Läste på internet att fler upplevt extraslag i samband med lchf-kost, så jag slutade med det. Och nu ett halvår senare mår jag mkt bättre, har fortfarande extraslag men inte alls i samma omfattning. Svårt att säga om det verkligen har med varandra att göra, men det är en tanke iaf. Hoppas du inte behöver känna av smärtan fler gånger, obehagligt! Ha det bra!

2012-01-15 @ 09:41:36
URL: http://stickaovirka.blogg.se/
Postat av: Anette Adetoft

Du är ingen andrasortering men du är lite stressad, höga krav på dej själv på jobbet, bröllopsförberedelser, träning, viktminskning mm, mm. Och som jag påpekat LCHF är en riskdiet. Om det inte blir akuten har ni väl en skolsköterska som kan kolla blodtrycket. Puss

2012-01-15 @ 09:42:21
Postat av: EwaT

Men inte ska du vänta in akuten? Beställ en tid hos en doktor och kolla upp det. Lek inte med hjärtbekymmer! Du vet vad jag vet...

2012-01-15 @ 11:29:54
Postat av: Pia

Du skulle åkt in direkt till akuten även om du inte gillar det o sjukvårdsupplysningens rekomdation o ta en Ipren o gå o lägga dig är helt fel. Vi kvinnor har andra symtomer när det gäller hjärtinfarkt för jag har själv åkt in två ggr för misstänkt hjärinfarkt o läkarna har sagt till mig att inte stanna hemma. Sen den är LCHF är inte alls bra för kroppen att gå ner i vikt. Testa istället www.viktklubben.se den är super bra min dotter är med där o har gått ner 23 kilo genom att träna rätt o äta rätt kalorier o ta bort godis o läsk. Så det första du skall göra imorgon det är o ringa en läkare o få en läkartid för undersökning o skulle det komma igen idag så ringer du 112 o ber o får en ambulans. Jag vet vad jag pratar om för min son har hjärtproblem o har pacemaker o min pappa har pacemaker o jag äter tabletter för att slippa en pacemaker...Så va rädd om dig..

2012-01-15 @ 14:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0