DUBLIN BARN

igår när jag kom hem från föreläsningen så var jag rätt taggad och glad. tänkte att det var dags att se "En timme om Ensamkommande Flyktingbarn" som jag tidigare inte orkat se.. men trots min starka sinnesstämmning blev jag så arg och ledsen att jag var tvungen att ta en paus i mitten. det var just där de pratade om Dublin Barn som jag känner att ilskan rinner över. det är så orättvist!!

för er som inte vet vad de handlar om kan man kort säga att det handlar om att barn som påvägen till Sverige satt sitt fingeravtryck i ett annat EU land måste skickas tillbaka dit och handlar det om Malta eller Italien så är det dessa barns största skräck. Sverige har valt att inte skicka tillbaka till Grekland på grund av barns situation där, men det är lika hemskt på Malta eller Italien.

det gör mig så arg..

och jag gillar vår Migrationsminister Thomas Billström gillar jag i mycket.. men i detta tycker jag han svamlar endel! grrrr...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0