20 MINUTER

då var det vardag igen då.. börjar i och för sig inte jobba förens i morgon! men idag kändes ändå som en bra dag att se till att komma upp i tid och starta dagen bra. det är ju dags att få fart på fötterna igen! :) så Håk väckte mig innan han drog till jobbet i morse, det vill säga runt sju. det var bara upp och hoppa och på med springkläderna!! eftersom det inte blivit så mycket under sommaren (långt ifrån så mycket som jag velat) så är inte konditionen och benmusklerna på topp precis. så en lugn start får det bli på träningen nu.. kör på lite intervaller, det brukar hjälpa min kropp att komma igång. så i morse blev det 1 minut jogg - 1 minut gång X 10. på detta tog jag mig lite drygt 2,5 kilometer. inget toppen resultat alltså! :) men vad kan man vänta sig av en soffpotatis :) det som däremot var skönt var att det faktiskt inte var flåset som saktade ner mig de sista intervallerna utan det var låren. de kändes som om de var gjorda av sten :)

målen med träningen nu till en början är att under denna och nästa vecka komma ut på tre kortare och en längre runda per vecka. för att starta igång kroppen helt enkelt. sen hoppas jag kunna köra på lite längre sträckor framöver. jag har inte satt något direkt tidsmål på Lidingötjejlopp eftersom jag inte vet hur träningen fram tills dess kommer gå. men om det rullar på bra och jag känner mig stark så hoppas jag att ett mål kan vara att springa hela loppet.. nja, kanske inte abborbacken då! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0