FÖRSTA DAGEN PÅ JOBBET GJORT!!

Ligger här hemma i soffan med myskläderna på och inbäddad under en filt.. Och framför mig har jag en TVkväll. det blir Vem vet mest?, Halv åtta hos mig, Familjen Annorlunda och Spårlöst.. Helt enkelt en fantastisk och lugn kväll. Och så välbehövlig..

Klockan ringde 05.30 i morse, upp för fruktfrukost och påklädning för att 07.13 befinna mig på Centralstationen för en timmes resa till första riktiga arbetsdagen på jobbet. Kände en viss nervositet och stress inför detta men det gick fantastiskt.. Jag har haft 3 HK lektioner och resursat på en Svenska. Utöver detta har jag faktiskt haft lite tid över för städning och invetering av varor i köket och beställning av ny grejer också. Så nu känner jag verkligen att det börjar rulla framåt. Efter imorgon hoppas jag också fått lite koll på åtminstonde de närmaste två-tre veckorna. :)

Jag kommer åka in till 8-9 imorgon också men har inte undervisning förens 11.30 plus att det imorgon inte är någon HK utan bara resursa på Svenskan. Detta gör att mina förberedelser blir färre och jag får tid till att lägga energin på kommande veckor.

Efter att jag kom hem från jobbet så slängde jag in tvätt, fixade i köket, bäddade sängen och vattnade blommorna. Helte enkelt ett gäng med små praktiskt saker som gick fort att göra, inte så roliga kanske men det lilla gör att ledigheten i soffan nu känns mycket mer fantastisk :)



fotsteg mot framtiden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0