JOBBAR 100% (PÅ NYTT JOBB) = 0% BLOGG

ja tusan mina vänner, släkt, läsare och alla andra goa' och glada.. jag började i januari på ett nytt jobb (mitt första riktiga riktiga lärar jobb) och fick för snart 3 veckor sedan en helt fantastisk chans, ett fantastiskt erbjudande om att öka upp min tjänst till 100%. kunde såklart inte tacka nej, varken till att få arbeta heltid men inte heller till de arbetsuppgifterna jag fått.. :)

men vad har detta resulterat i? jo jag går hemmifrån 6:45 varje dag och kommer oftast inte hem förens med 17:00 bussen vilket resulterar i att jag är hemma 18:15. så, långa dagar och krävande dagar.. dessutom har jag de två första veckorna fortsatt arbeta här hemma. denna vecka har jag dock kommit så pass mycket "ikapp" med all planering och fix så jag har kunnat vara ledig när jag kommit hem..

och TACK för det.. OS OS OS! underbara OS!!

så vad gör jag då.. på samma skola som jag nu jobbat sen januari har det tillkommit en "världsklass" med knappt 30 transitungdomar, det vill säga ensamkomande flyktingbarn. som jag nu arbetar 50% med, skall göra mitt alra bästa för att erbjuda dem svenska undervisning och en bra start i landet. hur länge dessa pojkar, ja alla är pojkar, får stanna på vår skola, i länet, i landet är det ingen som vet. så vi tre som arbetar med klassen får ta varje dag som den kommer och bara hoppas på det bästa.

för övrigt har jag kvar mina 50% som hem- och konsumentkunskapslärare och jag trivs som fisken i vattnet. trots långa dagar och mycket planering, funderingar och fix så har jag mer energi än jag haft på länge!! :)

sen går jag och väntar på barn :) ja, inte mitt så klart men min syster skall ha, eller skulle ha.. i tisdags.. så familjen bara väntar! :)

vikten, ja inte så att det finns allt för mycket tid kvar för träning :( men rutinerna gör att jag (oftast) äter på bestämda tider och regelbundet. det gör i allafall att jag står still viktmässigt vilket jag är mycket nöjd med. men har lite planer på att börja köra ett litet springprogram här så att jag kanske kan slå min egna tid på vårruset i maj.

och sen till stickningen då.. har också stått still ett bra tag men jag knapar på med ett rätt svårt projekt här som jag borde stressa på lite med! återkommer med detta vad de lider.

ja ett bildcollage av mitt liv just nu :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0