vad jag stickar på

jag har just nu tre olika arbeten på gång plus att det ligger garn och väntar till en hängselklänning.. och dn är jag väldigt sugen på att börja på.. MEN jag har lovat mig själv att jag skall bli klar med allt annat först för att få sätta igång med den :)

här kommer i alla fall bilder på de två olika tröjorna som jag håller på med



denna rosa tröja känns väll kanske inte så vintrig men jag kämpar på trots regnet utanför just för att det är så mycket nya tekniker på den som jag tidigare inte stickat. har ärmarna kvar och sedan skall alla stycken sys ihop för att sedan sticka kanten runt hela. och vet ni.. jag skall då sticka upp typ 400 maskor och sedan öka upp till runt 700 om jag inte minns fel.. känns helt vansiningt.. men jag skall klara det..



denna gör jag i en mörkrosa färg och designen står underbara yll och tyll <--- för, även om jag gjort om den lite. vet inte om jag blir helt nöjd med modellen för mig själv så den kanske kommer säljas här på bloggen när jag är klar. blir hursom mycket fin :) och jag älskar att sticka koftor på tvären.. vet inte varför men det är roligt!

sen håller jag på med ett par av mina "johanna jordgubbs" vantar :) egen design och de är underbara. denna gång försöker jag mig på i ett bommulsgarn och hoppas det skall bli lika bra som ull.. bilder kommer när jag är klar med dem.

sen tillsist då klänningen..


men jag kommer göra den i svart och i bommulsgarn.. hoppas verkligen att den kommer bli lika bra som jag drömmer om :)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh, klänningen var ju helt underbar! Men skulle nog vilja ha den sådär ribbad som den är i toppen hela vägen ner.



Just nu stickar jag en halsduk med 9mm stickor. Vad ska man använda för storlek på "vanliga" smala tycker du? Vad är standard? :)

2009-10-04 @ 18:41:05
URL: http://fiaslivsblogg.blogspot.com
Postat av: Johanna

det låter bra de, jag har fått av syrran men har inte lärt mig de själv än, stickar bara halsdukar just nu och pannband

2009-10-04 @ 18:53:24
URL: http://afragileflowers.blogg.se/
Postat av: Amanda B

Lycka till :D

2009-10-04 @ 20:24:32
URL: http://amandabladh.blogg.se/
Postat av: marie

Snygga alla tre men den i mitten kan visa lite tendens till hk fröken....eller

2009-10-06 @ 14:19:02
Postat av: anna

Hej! Vad duktig du är och vilka projekt!!! :)

Ganska nyligen kommit på glädjen med garn och stickning och håller mig ännu till lättare objekt. Men OJ vad inspirerad jag blir att lära mig riktigt så jag också kan sticka så fina plagg!

Kul blogg och kul med fler i min egen ålder som gillar stickning!! Ha en bra dag!

2009-10-29 @ 12:56:26
URL: http://lakritstokig.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, jag får böka lite med det där mönstret :)



Förresten, hittade du mössmönstret som du skrev om tidigare? Den här mössan är nämligen en lite annan variant än vad jag är ute efter :)

2009-11-08 @ 19:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0