handledsvärmare

jag har fått frågan om enkla handledsvärmare att sticka nu till vintern..

och vet ni!?
enklare grej kan man inte sticka..
testa er fram och bara njut av att bli bättre och bättre på att sticka..
här har du chansen att börja sticka lite egna mönster osv.
eller sticka enfärgade och smycka dem med fina knappar som bara sys på..

men för att ha något att börja utgå ifrån..

Lägg upp 30 m på st 4,5 med ett tunt garn (tex. Muskat, eller fråga i en butik om något liknande). Sticka rätst till arb mäter 18 cm, maska av. Sy uppläggnings-kanten och avmaskningskanten mot varann så att det bildas "en tub", denna skall bli ca 15 cm hög.
Och vipps så har du en handledsvärmare och sen är det bara att sticka en till.

 så här ser muskat ut :)

Men du kan också tänka så här.
Ta ett par stickor (inte allt för grova, om du ni inte vill ha grovmaskiga handledsvärmare) och lägg upp maskor så att det räcker runt din handled. sticka sedan den typ av stickning du vill så långt du vill.. ju längre du stickar ju längre blir din handledsvärmare :) maska sedan av och sy ihop kanterna så att du får en tub. och utsmycka som du vill :)

Eller åt andra hållet..
Lägg upp så många maskor så att den är så pass lång som du vill ha den och sticka istället så långt så den når runt din handled och sy sedan ihop uppläggningskanten och avmaskningskanten emot varandra till en tub.

våga testa!! du kan alltid repa upp och göra om ifall den blir för stor eller för liten..

vill du ha tips på olika varianter av stickning klicka här <----------

jag skall sätta mig och köra lite olika varianter här framöver och kommer då självklart att lägga upp bilder på mina alster.. så håll utkik..

fråga gärna!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

det är jätteskönt med handledsvärmare

2009-10-04 @ 18:39:22
URL: http://afragileflowers.blogg.se/
Postat av: Sofia

Toppen! Nu måste jag köpa ett par smalare stickor och garn! Det är ju toppen med handledsvärmare när man cyklar under hösten :)

2009-10-04 @ 18:53:21
URL: http://fiaslivsblogg.blogspot.com
Postat av: Sara

Gjorde faktiskt handledsvärmare i morse som matchade min halsduk.. använde stl 12 på stickorna o körde 16 maskor. Blev klockers. Hade sådan där elastisk sytråd mot slutet för att den inte skulle glappa vid handen. Gjorde ett hål för tummen o allt när jag sydde ihop. :) Enkla saker gillar jag! :P

2009-10-04 @ 20:38:55
URL: http://mammasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0