självkänsla

häromdagen när jag tog upp saker vi skulle tacka oss själva för vissa saker som vi gjort under dagen. allt för att vi skall känna oss tacksamma och verkligen sen att vi gör bra saker och inte bara trycker ner oss själva hela tiden. då tog jag i alla fall och tackade mig själv för att jag gått förbi en spegel och tänkt tanken att jag var snygg.. :)

och då kommer tankarna fram som handlar om just speglar. något jag vet att många hatar och som jag gjort till ett mycket svår men otroligt effektiv "terapi redskap". de är min spegelbild och får jag den må bra så mår jag bra :) därför brukar jag med jämna mellanrum när jag mår lite sämre ställa mig vid spegeln och berömma mig själv. när jag började gjorde jag detta regelbundet så om det är så att du precis har börjat arbeta med din självkänsla så bör du en gång per dag (förslagsvis på morgonen när du ändå står i badrummet och gör dig i ordning) stanna upp vid spegeln och titta dig själv i ögonen och säga till exempel "du är vacker".

det kan vara sjukt svårt till en början. om du tycker det i början så börja med att inte titta dig själv i ögonen, då blir det lättare. och sen när du utvecklas kommer du kunna se dig själv i ögonen och till och med säga "du är otroligt vacker". bygg på vidare och med repliker du känner att du behöver.

men viktigt!!
det här är jobbigt och tar tid! kämpa på!! jag lovar att det kommer ge resultat..


Kommentarer
Postat av: Bea - Mios mamma

Vrf härmar du blondinbella?

2009-05-03 @ 17:14:44
URL: http://metrobloggen.se/beusz
Postat av: johanna

haha aa, kände mig som en tant då faktiskt! tss! :)

2009-05-03 @ 17:28:13
URL: http://jonkiees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0