ingen molly

tog som sagt sovmorgon i morse.. sen skulle det bli fin fika till frulle/lunch och sen inhandla en odd molly..
men så slog et mig vid 11 tiden att jag skulle bort på möte 13-17. så det blev en fika på fågelsången, en av deras underbara skagenbaguetter :) sen direkt på möte.. så ingen molly :(
hoppas hoppas jag hittar någon imorgon..

efter att jag kom hem blev det middag och en mindre storstädning! håkan hade lite vänner till oss över en snabbis i helgen som gjorde ett krasst konstaterande

"jag har aldrig varit här när det är så här stökigt"

jag vet!! jag skall ta det (och tog det) positivt då jag vet att det inte hade varit en atombomb här men jag vet också att när jag drog till stockholm var min sista tanke "fan vad stökigt det är"..
så det var riktigt skönt att få röja upp endel :) håk tog och rensade avloppet i duschen och i handfatet.. det hade flyttat in hårbollsäckelmonster där.. vet inte från vart.. :) medans jag plockade iordning på alla grejer som låg överallt!! sen sorterade jag faktiskt upp enheldel papper..

det finns nästan inget skönare än det :) även om det då också resulterade att räkningarna till CSN på 3200:- hamnade högst upp i min todo lista.. det är alltså det de vill ha tillbaka pågrund av att de räknar mina pengar som jag får som aktivitetsstöd för mina brukare som en inkomst.. grrrrr.. jag håller inte med! men vad göra?! det är nog bara betala och se glad ut och sen vänta till deklarationen för 2008 är klar och sen ringa CSN och fråga hur mycket de vill ha för det året! tur att jag har lite pengar undanstoppade (men det är fan inte mycket) och sen att skatteåterbäringen förhoppningsvis kommer här inom denna eller nästa vecka :)

men det ska ju räcka till så mycket.. *suck*
jaja.. det löser sig! det är huvudsaken.. jag har ju till och med räknat på att jag har råd med en odd molly så jag ska nog inte klaga :) känns bara lite surt då jag fortfarande anser att jag har rätt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0