underbara älskade

sitter nu i soffan på ett hotellrum på holiday club i åre. jag och håk firade ett år igår och han bjöd hit mig för ett helt underbart dygn. det var länge länge sedan jag varit så lugn, avslappnad och glad som jag varit de senaste 24 timmarna. egentligen skulle vi kört lite spa här också, men fanns tyvärr inga tider kvar men så här i efterhand spelar det ingen roll för det har funnits så mycket att göra.

god lunch och promenad på byn igår. sen till hotellet för lite bubbel på balkongen och bad i äventyrsbadet vilket innefattade en del bastubad i olika bastuar (böjs det så?) och sen det bästa av allt, dopp i "isvakspool" :) en rund liten djup pool (stor för en person) där man gled i och upp igen.. klart min favorit och blir det villa nångång blir det bastu och "isvakspool" :)

efter badet blev det några rundor bowling här på hoteller och sen middag på byn som sen slutade med en irichcoffe på uteserveringen omsluten av knott :)

tillbaka på hotellet efter en kortare promenad blev det två rundor på minigolfbanan, en söt liten 9 hålsbana som ligger här inne på hotellets bar :) :)

tillbaka på rummet var vid strax efter midnatt och jag har sovit som en drottning. frukostbuffé i morse och nu sitter jag här då. häk sover igen men jag skall väcka honom nu för vi måste checka ut om 30 min. stackarn är trött, han sover inte så bra i nya sängar :)

idag blir det eventuellt en sväng upp på åreskutan om det nu inte är så att hela berget är inslutet i ett moln :)

bilder kommer idag.. lovar :) om nu inte internet strejkar i brynje när vi är tillbaka där..

men nu kan ni får några som jag lånat från hotellets hemsida..


rummet


en av poolerna


och tillsist den otroligt sköna isvakspoolen :)

Kommentarer
Postat av: <---

Å vad avundsjuk jag bli. Det låter helt underbat. Bada och basta. Hotellt och god mat. Låter hur underbat som helst.

2009-07-12 @ 14:14:39
URL: http://smalbloggen.blogspot.com/
Postat av: rolf

Ha en skön kväll.kram

2009-07-12 @ 20:21:30
URL: http://www.metrobloggen.se/ernst
Postat av: Miriam

Verkar helt underbart, finns inget bättre än att komma bort med sin älskade på lite egentid :) det ver jag två som skulle behövt i alla fall...men jag måste fråga, vad är isvakspool? verkar kallt!

2009-07-16 @ 08:50:28
URL: http://bambissyrra.blogg.se/
Postat av: Miriam

Jo jag läste hela inlägget, men det stod inget om hur många grader det var...eller så har jag dyslexi. Men gud, jag hade inte vågat doppa mig! Hade fått en chock (trots att jag är halv finne) Haha...

2009-07-17 @ 19:36:22
URL: http://bambissyrra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0