ISAF Women’s Match Racing World Championship Lysekil ’09

det är på denna underbara tävling jag nästa vecka skall spendera min sista semester vecka!!

och för er som har noll koll (det vill säga de flesta) så kommer här en liten kort beskrivning vad det är :)

match racing är kappsegling med segelbåtar.. mycket enkelt att förstå sig på och hänga med, framförallt då det bara är två båtar åt gången som seglar!

det är sex besättningsmedlemmar på varje båt, och båten är av typen DS37 Match Racer

det gäller att de sex personerna på båten är samkörda och kan sammarbeta och alla vet vad de skall göra och när :) och allt under rorsmans "överseende"

båtarna är sponsrade och besättningarna har ingen "egen" båt utan växlar mellan de olika loppen..

World Championship, gissar jag att ni själva kan översätta ;)

allt detta gör att det blir spännande, maffigt och helt underbart :)

till detta hör då sedan att en av besättningarna styrs av min kusin Linda Rahm (till höger på bilden nedan) hon har just nu halkat lite på världsrankingen och ligger "enbart" fyra.. MEN hon är regerande vinnare av Lysekil Women's Match Racing de senaste åren..

men ja, jag är ingen expert så vi låter henne förklara lite själv :)
http://www.youtube.com/watch?v=8GxNkwHBWe8



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0