FÖR ETT ÅR SEDAN TRODDE JAG ATT JAG SKULLE DÖ..

till helgen blir det precis ett år sedan jag förlorade synen när jag var och handlade på ica och blev hur dålig som helst..
skakig, såg allt genom ett dis, illa mående och framförallt en jävulsk huvudvärk!

håkan körde med ilfart in mig till akuten där jag trodde jag skulle dö!! som tur var kom en gullig tant från röda korset och fixade så jag slapp sitta utan istället fick ligga i en säng i väntrummet inlindad i en landstingetfilt..

efter att jag kommit in akut efter en kort väntetid (tack gud för att jag fick gå förbi alla andra) togs det prover innan jag fick ligga inrullad i ett hörn och vänta länge.. träffat en knäpp doktor som uteslöt det som bakfylla!! jag var ju kvinna och hade druckit 2 cl vitvinsglögg 12 timmar tidigare.. och det vet man ju hur kvinnor blir av alkohol!!

jag fick en remiss till en minst lika knäpp ögonläkare.. han var kompetent i sin yrkesroll men med en socialkompetens som en bebis..
inga fel på ögonen..

och två dagar senare var min huvudvärk borta och man uteslöt det som en rejäl migränatack även om det är ytterst ovanligt att tappa synen på båda ögonen helt..

trots det att man uteslöt det som något så enkelt som migrän var detta också startskottet på en period av otrolig oro och ångest över framtiden och livet..

resultatet blev blandannat en snabb ihopflyttning med håkan och ändringar i vissa prioriteringar i livet..

några veckor senare fick jag äntligen tid att göra en datortomografi (hjärnröntgen). denna kom att visa att inget kunde förklara synbortfallet och sjukdomsförloppet..

dock hittade man två systor i hjärnan som dock inte är något jag skall oroa mig för.. de ska tydligen sitta där :)

kanske är det därför jag är lite knäpp :) men så är det.. och nu vet jag att livet är värt att leva och jag tar vara på vissa saker mycket mer än tidigare vilket kan låta klychigt men är otroligt sant!!

och nu skall jag verkligen ta vara på livet.. för att istället för att ligga och skaka på akuten så ska jag imorgon sätta mig på planet mot lanzarote och den lyxigaste resa jag någonsin varit på!!
extra allt och balkong med havsutsikt :)
nu kommer jag!!


DÅ 


NU


Kommentarer
Postat av: Linnea §

Har frågestund på min blogg. Skulle vara snällt om du tog nåra sekunder av ditt liv och frågar en fråga: http://sweetmissblondie.blogg.se/2009/december/lets-start-with-a.html

2009-12-06 @ 18:16:05
URL: http://sweetmissblondie.blogg.se/
Postat av: anna

Låter läskigt med att plötsligt bli blind utan förklaring och cystorna.. Skönt att det gick tillbaka och cystorna inte var något att bry sig om! Man ska alltid ta vara på varje dag och varje liten stund, men sånt här får en att tänka efter lite extra...

Hoppas du haft/har en bra resa!!

/Anna

2009-12-12 @ 11:16:27
URL: http://lakritstokig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0