vuxenpoäng.. så tungt att bära :)

i dag har jag och håkan lassat på oss vuxenpoäng i den mängd att jag knappt orkade gå hem från stan :)

var och lmnade in mobilen först.. tjejen i butiken kunde inte ge mig en ny men trodde att det skulle bli så i alla fall då detta som sagt är fjärde gången jag lämnar i den. men vi skulle vänta och se vad de säger på service stället..
psss.. vänta och se?! never.. nu är det jag som skriver ett fint brev till service stället eller nått och kräver (!!) en ny mobil.

efter det blev det en brunch på fågelsången.. linnet kom dit för en kaffe också!

sen kommer vi då till vuxenpoängen.. istället för att bara traska hem så blev det banken. där jag fixade med lite konton och placerade en större summa pengar i fonder som de rekomenderade!! nu kan jag helt enkelt förlora hela rasket :) eller det var bara om det blev världeskrig sa tjejen.. så jag håller på henne och skall hålla starkt utkik efter ryssen.. eller är det kanske amerikanarna jag skall vara rädd för?

sedan blev det till länsföräkringar.. ett mysigt lite möte där jag försäkrade mig själv. och håkan sig :) sen fixade lite med hemförsäkringen så alla kameragrejer är riktigt försäkrade.
jag har nämligen inte haft någon olycksfallsförsäkring alls sedan jag flyttade. håkan har en via sitt fack där han också har en livförsäkring. men det är rätt skönt att ha en egen också.. och jag är ju inte med i facket så..

efter detta så blev det också andra småärenden.. bland annat hänglås på clas ohlsson så jag har på måndag när jag skall på gymet igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0