redigerade bilder

som jag också nämnde i tidigare inlägg så hålls kameran till 99% av håkan när vi är ute och reser! varför? det är hans, han är bättre än mig och framförallt tycker han det är roligare :)

jag fotade analogt när jag var yngre och tycker mig ha en rätt så gott öga till att se bra motiv som kan fotas och brukar då säga det till håk så han kan ta "min" bild :)

men jag har aldrig riktigt fallit för den digetala tekniken (jag vet att jag låter som 75) och ser framförallt absolut inget nöje i att redigera bilder! ser det lite som fusk..

håk har under lång tid inte heller varit det men är sedan en tid, kanske speciellt efter 18 000 :- objektivet inhandlades mycket noga med att fixa och dona med sina bilder! självklart är detta något jag uppskattar då det till våra kommande fotoalbum och bilder kan finnas mycket vackra skapelser..

denna semester har ägnast till en heldel HDR bilder det vill säga att man på precis samma objekt tar tre fotografier men med tre olika ekoponeringar. vilket resulterar i en mörk och en ljus bild och en som är "vanlig". hemma i datorn så redigerar man sedan samma dessa genom att de bästa av alla tre fotografierna och skapa ett och samma..


förstår ni?

resultatet blir..


uddevalla bron

varför blir det alltid på detta sätta när jag skall publicera massor med bilder.. nu går det helt enkelt inte mer :(
återkommer senare idag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0