livsöden

häromdagen stod det på aftonbladet.se om en liten flicka från england vid namn scarlett. hon lider av neurofibromatos och opticusgliom, det vill säga en hjärntumör som sitter i syncentrum och kommer leda till blindhet. denna söta flicka har nu bestämt sig för att sälja alla sina leksaker för att ha råd att resa.. och vad är det då för önskan denna söta flicka har som gör denna mycket (i ett barns värld) drastiska grej att sälja sina leksaker..

.. jo hon vill se havet!




och kanske är Du som jag när du läser om Scarlet och liknande fall så är känslan av att det sker där borta och långt långt från mig.. men nu är det så här att jag vet om en till liten flicka som lider av precis samma sak.. neurofibromatos och opticusgliom..



det här är Lova en otroligt bedårande och söt flicka från åland.. som har en hjärntumör och insjuknade så sent som nu under sommaren och har redan fått problem med sin syn.. hon behandlas här i uppsala på ackis..

känner du samma krypande känsla i kroppen som jag nu..

då kan du göra något!!

klicka dig här, in till Lovas spargris (klickbar) och skänk en slant.. det går att göra med mobilen (för mig tog det 30 sekunder) och du kan skänka ynka lilla, men dock så värdefulla 20:-

alla kan vi avvara 20:-

målet för denna flicka är att samla in 2000:- fram till augusti nästa år.. just nu är summan uppe 1880:- låt oss nå och totalt spränga Lovas mål tills hon vaknar imorgonbitti.. :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad fint det blev ^^

2009-08-12 @ 18:26:09
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: roffe

Ha en skön dag.kram

2009-08-15 @ 07:27:32
URL: http://www.metrobloggen.se/ernst

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0