köttbullar

nu skall jag ställa mig och rulla köttbullar :)

tog fram 800g köttfärs igår för att idag kunna göra en stor sats..
ingen favorit hos mig direkt men håk gillar köttbullar.. och han gillar inte förbudet mot att köpa mamma scans köttbullar här hemma :)

vem fan är mamma scan? henne skulle jag vilja träffa.. grrrrr.. dina köttbullar är inte goda och innehåller en massa skit!!

här är det recept som jag kör efter

800 g nötfärs
1,5 dl ströbröd
4 dl mjölk
2 tsk salt
svartpeppar
1 gullök (riven)
2 ägg

blanda ströbrödet och mjölket och låt det stå en stund
medans kan du riva löken

blanda ihop allt
bild lånad från tasteline.com

rulla (blöt händerna lite) & stek i smör

kyl av.. lägg på till exempel en skärbräda och in i frysen..
sen över till burkar och in i frysen igen..
då fryser de inte ihop lika lätt :)

toppen & inte minst.. GOTT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0