inga bilder men underbart ändå

tyvärr kommer jag inte åt (läs: orkar inte fixa) bilderna från igår.. men kvällens gång var i alla fall som följer!!

när håk kom hem delade vi på ett glas vin och planerade kvällen för att sedan hoppa på cyklarna och dra ner till norrlands. det blev en hamburgare och vitlöksbröd till middag.. och ja, i den ordningen!! kära goa' gamla nationen gav oss varmrätten före förrätten.. men det får man ta!! 2 rätters med ett varsit glas till 200 pix.. :)

sen lunkade vi oss ner mot stadsparken och till reegaefestivalen.. satt utanför och kikade på människor och njöt av sommar kvällen med en medhavd öl :)
det är så underbart att staden har denna festival med alla dessa levnadsglada människor.. självklart tycker jag det är synd med lite förmycket drogliberala.. men ja, så är det! och sen är det trist med deras ekonomi.. hoppas det går bättre i år!!

vid 21 cyklade vi upp efter ån för att titta på ljusnedsättningen i ån till minne av hiroshimaoffren. lite ljust för att vara helt fantastiskt.. men ån är vacker i sig! och sen mitt i allt detta kom årets första överflygning av kajor. och för er som inte varit i uppsala en augusti kväll kan inte förstå mängden och ljudet av dessa tio tusentals fåglar som kommer och flyger i cirklar över staden.. helt helt fantastiskt..
och där och då kom första tåren i ögat..

en halvtimme senare drog vi upp till vaksalatorg för att se timbuktus gratisspelning som ssu fixat! en timmes spelning (även om vi bara stannade en halvtimme).. även detta var underbart!!

och varför gav det mig så mycket kkänslor då..
ja, jag vet inte riktigt helt själv vad det är som är DET med uppsala. men jag flyttade hit som 16 åring för precis nio år sedan och de förta minnan jag har är just ensama kvällar på en takbalkong i mitt första boende.. kajorna som flög i mängder, härliga människor på stan, massor med glada nollor från universitetet som intog stan' och bara känslan av att det är så stort men ändå så litet och intimt!!

och än nio år senare har jag inte tröttnat och en stor del i det är kanske att det trots allt är en smått bakåtsträvande stad och det inte händer allt för mycket men detta gör också att staden lever upp när det händer..

mitt underbara uppsala!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0