energin är funnen

jag vet inte vart.. men jag har hittat den :) och är lycklig över det..
kanske är det solen som återvänt.. jag vet inte!

var på pratiken idag. firade dock turkiets barnensdag hela dagen idag så det blev ganska lugnt då jag inte hade några lektioner. sen blev det en tur till stan med håk för en lunch i solen och inhandlandet av lite nya legging. några svarta och några ljusrosa. de ljusrosa funderar jag på att prova redan ikväll då jag skall iväg på kareokekväll på grans med min brukare :D undrar om man som kontaktperson också får sjunga ;)

har i alla fall ägnat eftermiddagen här till att planera kommande lektioner. det är så underbart skönt att ligga lite före vad gäller det. då blir det inte så stressigt dagen innan. speciellt nu när vi får besöka av institutionen som skall titta på mig när jag undervisar (på måndag) och skall filma mig själv under en lektion (i morgon). då gäller det att ha allt lite på ett papper ifall jagbli nervös och kommer av mig. har dock svårt att se det ske :) men man vet aldrig..

skall också ägna lite tid nu till att sortera upp alla papper som jag skrivit ut så att jag slipper bära med mig mer än nödvändigt till skolan dag ut och dag in. har också varit på jakt efter en ny bra handväska ett tag. men jag hittar ingen. :( så nu funderar jag på att gå igenom garderoben för att se om det kanske ligger någon gammal oslipad diamant där som jag glömt bort. skulle vara skönt att byta ut säcken jag har till väska nu i alla fall. sen tänke jag ta tillvara på lite mer solstrålar genom att dra på mig solglajjerna och sätta mig på ballen för att läsa igenom fem sagor jag skall ha imorgon. känns lite onödigt då det är fem klassiska folksagor som jag förmodligen kan utan och innan.. men eftersom jag tagit dem direkt från internert så känns det lite som om en genomläsning skulle vara på sin plats. det skulle nämligen vara ytterst pinsamt om jag står där i morgon och eleverna funderar vad det är för sagor jag lämnat ut.. skulle kanske kunna vara en snuskig version av snövit och de sju små dvärgnarna!! ja, ni kanske förstår utan att jag behöver gå närmare in på vad den i en felaktig version skulle kunna handla om :) eller är det bara jag som har så snuskigfantasi!? hursom så skulle det inte vara så bra med tanke på barnen och på internet vet man väll aldrig vad man hittar på.

slänger upp en bild på mitt lilla kaos i soffan..


men även en bild på den underbara middagen jag slängde ihop igår :)
lax med pressadpotatis


ha de gott!!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

det är en film :)

som är väldigt,väldigt känd av alla tjejer(mest)

du borde se den.

2009-04-23 @ 17:04:07
URL: http://thefanpire.blogg.se/
Postat av: ebba

fin blogg! :)

2009-04-25 @ 00:22:48
URL: http://ebbaguhren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0