bryt ihop idag & kom igen imorgon

titeln syftar lite till hur jag fungerar vid motgångar! en klassisk "välj ett av två alternativ"-fråga är bit ihop eller bryt ihop.. för mig finns inget enkelt svar då jag tror att man måste göra båda delarna.. förr eller senare.. och vad gäller bryt ihop som jag inte ser som något speciellt positivt tycker jag att de är väll lika bra att gör på en gång.. varför vänta när det ändå ska ut?!
dagen började så underbart hos frissan!! tack lynn på creativ zone!! 3 timmar av underbar lyx och jag blev hur nöjd som helst med färgen (bilder kommer). kanske inte så vanligt att gå från ljus till mörk just på våren men jag är riktigt nöjd! la in lite ljusa slingor i "tulpan mönster" eller vad det hette. nån ny teknik för våren som ska göra det lättare att bara färga utväxten senare :) toppen toppen blev de!
sen en mysig lunchmacka i solen påväg till skolan.. med de var då känslan av att jag inte borde vaknat i morse kom. hämtade ut tentorna som var klara. båda två! och den andra om språktypologi bland annat klarade jag. men de var ju ingen chock då den gick super att skriva!! MEN den andra skit tentan klarade jag inte och jag var f-n inte ens nära! 18,5 p av 36!! G gränsen låg på 23. det var en enorm besvikelse. många verkar ta ut detta på olika omständigheter och andra personer (inget fel i det om det är så man fungerar) men jag funkar inte så. jag har en person och en sak att vara besviken på. det är min prestation och mig själv!! thats it!! jag kan inte skylla ett misslyckande på någon annan än mig själv. de är jag som studerar, de är jag som pluggat inför tentan och de är jag som satt och skrev den!! dock kan jag självklart ge mig lite cred för att tagit mig så långt i livet så jag skrivit min sista tenta (ordinarie tenta då eftersom det nu bevisligen blivit en till tenta, omtenta) det har inte varit lätt och vägen har inte varit nån räkmacka för mig i skolan! varken vad gäller kunskap eller vänner men nu fan sitter jag här och tar (förhoppningsvis) examen till hösten. vilket är en enorm prestation!
men nu då är jag som sakt besviken, ledsen och arg. tårarna rann rätt mycket både innan och i början av lektionen. folk får tycka vad dom vill men så är jag! hemma nu och kan tacka både håk och linnea (som för övrigt satte spiken i kistan på båda tentorna) för att dom finns som stöd. men också vissa av de andra i klassen som stod och stöttade mig! TACK!! det värmer.. bryta ihop har jag redan börjat med så nu är det väll då dax att börja så smått komma igen.. men ett tag till tänker jag vara nedbruten! sitter på balkongen nu och skriver i solen vilket är underbart! håk ligger intill och djup studerar min och linneas tenta och jämför mot vad läraren skrivit som rättnings kommentarer. :) han är söt!!
bredvid mig står en såndär fördig blandad GT på burk som finns på finlandsbåtarna.. gott! och tro nu inte att jag dränker mina sorger!! det är inte målet.. för det hjälper inte.. det är inte heller en tröst.. men en peppning i rätt riktning och framförallt gott i solen på påsklovet.. vad som än hänt under dagen! :)
nu kommer min veckoplan att bli lite annorlunda eftersom omtentan är redan nästa torsdag. ett datum så vi skulle kunna ändrat på men jag tycker att desto snabbare desto bättre.. dock kommer önskan om att plugga i snabbt takt på folkhälsovetenskapen att strykas och all tid och energi kommer att gå åt till detta! dock kommer jag inte skita i planerna om sthlm eller att åka hem. får plugga när tiden ges och hoppas på det bästa. jag vet också efter fyra år på universitetet att jag tar in bäst om jag kan få sköna och givande avbrott, tänka på något annat vissa stunder men att så fort en liten lucka ges sätta mig ner och fundera över det jag skall kunna.

övrigt då.. ja.. som sagt tankarna går till mitt eget misslyckande och till hur ett bra mentalt och kunskaps uppbyggande skall gå tillväga.. :) sen är det bara att köra på! lite varje dag så får vi (läs: jag) hoppas på ett bättre resultat på torsdag..

nån middag ska de också bli.. hmm.. får se vad det blir! ett enormt sug efter pizza och chips.. på samma dag? hmm. vi får se!


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Tack :) det kommer bättre bilder sen.. Men snart blir det att börja med balkongen här också.. det snöade här igår så det har inte riktigt vart läge att börja med balkongen än :)

2009-04-07 @ 19:17:33
URL: http://www.isabellees.blogspot.com/
Postat av: Therese

Besvikelse är INTE roligt, det är tungt att ta smällen och kanske speciellt om man tror att man grejat ngt och sen visar det sig att det inte är så... Men du kommer tillbaka, starkare! (jag går gärna en promenad tillsammans runt högarna någon dag!)

2009-04-08 @ 07:17:22
URL: http://www.mywords.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0