LoppLampan

Såg för ett tag sedan en lampa gjord av klassiska gamla loppor. Sådana man gjorde och lekte med i skolan. Tyckte det var snyggt men såg ingen riktig användning för det.
 
Men sen förrförra veckan när jag började jag leta lite saker till barnrummet så hittade jag ingen bra lampa som inte innehöll Disney figurer, rosa moln eller var bara vanlig eller svindyr.
 
Och då slog det mig.. Så sagt och gjort, en sväng på IKEA för att köpa en riskanalys som botten & till Panduro för att köpa origamipapper.
 
Pappret var i orginal 30,5x30,5 cm och det har jag delat på 4. Så varje papper gav 16 kvadrater att göra loppor av.
Det var olika mönster i rosa, lila, turkosa nyanser med inslag av andra pastellfärger och vissa röda nyanser.
 
Roligt var att ett papper innehöll lite flygplan också, så då blir pappa Håkan glad, även om det inte direkt syns när pappret väl blivit loppor.
 
 
Och nu, drygt 400 loppor (!!!!) senare, ett antal timmars vikning & hela kvällen igår så sitter lampan äntligen där!
Och det blev coolare än jag tänkt mig, även om den tyvärr ser lite slarvig ut om man tittar för nära.
 

Så här såg det ut igår direkt när vi var klara. Så ganska fin i mörkret också, men finast är den i dagsljus!!

Så allt som allt är jag nöjd med resultatet. 
Jag rekommenderar det så klart!! Men var beredd på att klippning och vikning av papper tar tid.. Och det slukat i väg i antal. 
Men det är både enkelt & roligt!
 



Kommentarer
Postat av: Ida

Den blev jättefin!

2014-03-24 @ 08:41:59
URL: http://www.detfinnsbaranu.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0