2013 - Sol, ledighet och sömn..

Ja då var det 1 januari 2014.. 
Känns som det kommer bli ett fantastiskt år med flytt till ny lägenhet och bebis till sommaren..
 
Men året som varit då.. Ja det känns som det gått fort..
Har hunnit med mycket och generellt kan jag säga att det varit ett mycket bra år!
 
Januari & Februari
Gick mest ut på att vänta på att min man skulle komma hem. 
Han kom hem från Afghanistan i mitten av februari efter att tjänstgjort där i ett halvår. Så ja, det var några tunga vinter månader då inget speciellt egentligen hände. 
 
Mars
Håkan var hemma igen och vi planerade bröllopsresan. Hela månaden känndes som nått mellanläge. Tiden bara flöt iväg och jag tror aldrig jag ätit så många gånger på restaurang som då.
 
April
BRÖLLOPSRESA med stort B!! Vi var borta 1-20 april och reste runt i Vietnamn och Malaysia. Helt fantastiskt var det! Och jag längtar ofta tillbaka.. Speciellt till den otroligt avslappnade känslan. Jag har aldrig innan och inte efter varit så avslappnad som under denna resa. 
 
 
 
Maj & Juni
Tiden mellan resan och semestern bara susade på.. Jag var brun & fin och önskade bara att få vara mer ledig.
Vi började också hotmonbehandlingen vilket kändes bra.
 
Juli & Augusti
Semester som gick i städartecknet. Vi var uppe hos Håkans föräldrar och rensade och fixade. Målade också om en av deras lador.
Efter det drog vi till Karlstad några dagar på semester vilket var hur kul som helst.


 
September
Sommaren hade gjort gott.. Levde på att vara brun & fin..
Aldrig varit så brun någonsin.. Och saknar det nu när man är fisblek!!
Så trots att hormonbehandlingen, ägglossningstest och negativa gravidetstest gjorde livet lite surare så rullade vardagen på.
 
 
 
Oktober, Noveber & December
Kommer gå till historien som hösten som sovs bort..
För ja.. Den första trimestern gjorde sig påmind genom att jag var trött!! Galet trött! Jag klarade av jobbet helt och hållet förutom en sjukskrivningsdag när jag på grund av huvudvärk inte fått sovit på natten. Men jag jobbade och sov.. Min älskade Håkan ställde upp och lagade mat, fixade och donade medans jag sov..
Så ja.. Med ett välbehövligt avbrott med vänner på Ladys Night och försäljning och köp av lägenheter så hände inte så mycket mer under hösten.. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hur kommer det sig att ni fick börja med behandlingen? Hur lång tid tog det ungefär från att ni började försöka tills att det blev ett plus? :)

Hoppas ni haft det bra i stugan :) Kram

Svar: För att göra en lite längre story kort :)Jag fick av en slump reda på att jag hade PCO, det vill säga att jag inte har några alls, eller väldigt få ägglossningar under våren 2012. Då var det både bröllop och Afghanistan tripp inbokade så det var inte läge för barn. Men efter bröllopsresan så ringde vi och fick börja med behandling på en gång.
Och tur som var så gick det ju rätt fort.. På fjärde försöket med medicin och femte ägglossningen som vi vetat om fick vi ett plus :)
johanna jordgubbe

2014-01-01 @ 17:15:29
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: Charlotte

sv: Okej :) Ja det gick ju ganska så fort! Dem säger ju att man ska "räkna" med ett år ungefär från det att man börjar försöka. Tycker det är kul att läsa och höra andras berättelser om graviditet m.m. när man själv är inne på det här med barn :)

Svar: Ja absolut!! Vi är tokglada :)
Jasså. Planeras det på ert håll!?
Lycka till kan jag bara säga!!
johanna jordgubbe

2014-01-01 @ 20:21:01
URL: http://charlottethoren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0