Fredagsmys från Feskarn

Tror det var förra sommaren, i slutet av den som Feskarn i Saluhallen här i Uppsala började med fredagsmyspåsar. Det var i alla fall då som jag kom i kontakt med det första gången och blev frestad.

Men ja, i samma veva drog ju min man till Afghanistan och jag blev själv var eviga fredag i ett halvår och då kändes det sisådär att beställa för bara en person så det blev aldrig av!

Sen kom han hem och då blev det massor med restaurangbesök, bröllopsresa och på det denna underbara sommar så då blev det heller inte av.

Så idag, när jag satt i Norrtan på föreläsning med jobbet som skulle hålla på till16:30 (Efter en helt galen vecka med massor av jobb och massor på det privata planet så är det seeent! Och i Norrtälje dessutom). Visste ju att jag inte kan förvänta mig ett dukat bord när jag kommer hem & jag kände inte själv för att fixa mat.. Och då slog det mig.. Fredagsmys!! Några klick senare var det bokat!

Så väl hemma tog vi bilen, en sväng till Systemet. Tyvärr fanns inte det rekommenderade vinet kvar men vi tog ett annat liknande som också passade toppen..

Sen vidare till de grymma killarna och tjejerna på Feskarn, de kan det här med service de!! För att hämta upp maten! Snabbt & smidigt.. Väl hemma värmdes musslor & bröd lite snabbt i ugnen och soppan i en kastrull!!

Snabbt, enkelt, smidigt & inte minst så gott!!
Detta blir det många fler gånger!!

I påsen & på bilderna nedan hittar du:
Hummer, aioli, tryffeldoftande svartrotssoppa, timbal fylld med varmrökt lax-mousse, bacon-BBQ-grönmusslor, surdegsbröd och till sist skogsbärsdessert med förskostkräm!

Ni hör va.. Gudomliga smaker väl kombinerade!!

 
 
 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0