Sol, Glada miner & Lilla Aktuellt

Whoop Whoop kära vänner..
 
De senaste dagarna har gått i ett, förkylningen gjorde ett litet bakslag igår så då det fick bli en eftermiddag i soffan...
 
Idag har det sen varit en tipptopp dag på jobbet. Vi hade tillsammans med ett försäkringsbolag som hade "Day of Giving" på vår skola. De kom 20 pers med 6000:- i budget och tillsammans med våra elever så byggde de, målade, sydde gardiner, fixade, städade och allmänt piffade upp vår skolgård. Jag hade fixat så att Lilla Aktuellt skulle komma på besök och göra ett repotage. Men tyvärr kunnde de inte komma, men istället fick jag agera fotograf och skicka in lite bilder så vi ialla fall fick en liten del i kvällens Lilla Aktuellt. Och jag vet att eleverna, både mina och de anda eleverna kommer vara ruggit stolta över de 5 sekunderna de fått i programet, men inte minst kommer de vara stolta över vår nya snygga skolgård.
 
 
Här syns mina elever (och min kollegas rumpa) när vi målar linjer på vår viktigaste plats på skolgården!! 
Basketplanen! Så i morgon hoppas vi på sol, för då blir det basket för hela slanten!
 
Och vill ni se hela programmet gör ni det på
Lilla Aktuellt 23/5
 
Håkan är på väg på äventyr i Linköping. Har ett möte där i morgon och åkte direkt efter jobbet i dag. Så jag blev gräsänka igen. Och efter alla äventyr på jobbet så tänkte jag att jag var värd en mys eftermiddag. Så jag ringde upp Linnea som också är gräsänka så vi möttes upp på Stationen för en middag. Det fick en av deras goda mackor, ett glas vitt och mys på uteserveringen. Lite kallt, men med en filt funkade. Fatta vänner, det är snart sommar!!
 
Nu ligger jag nerbäddad och ska sova en god natts sömn för att i morgon vakna till fredag!! Härligt!! Helg!! Och en helg som ska fyllas med vila, pyssel och avslutas med PINK, inte illa!!
 
Sov gott vänner..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0