VINTERKRÄK

ja, natten mellan lördag och söndag kom denna jävul till mitt hem :(
vaknade vid 1 tiden på natten med en enda tanke i huvudet "fan, jag måste kräkas!!"
de som känner mig vet att må illa är det värsta jag kan tänka mig, möjligtvis är kärnvapenkrig lite värre men annars så.. det tog dock en timme innan det brakade lös. sen ägnade jag resten av natten på badrumsgolvet. först vid 8 tiden hade jag hjärta nog att väck håk så att han fick gå och köpa cola till mig.. men han fixade också extra madrassen in till toaletten så att jag slapp ligga på klinkersgolvet :)

så, söndagen var totalt ägnad till toaletten. tack för att jag har en bärbardator och för att det finns webtv att smått njuta av mellan hängandet över eller sittandet på toaletten.
under dagen fick jag i mig 1 liten liten skål chips, 1 liter cocacola och 1 dl fil.. bara det sistnämnda fick jag behålla.

i går var jag fast besluten att trotsa alla 42 timmars regler och ta mig til jobbet. "man kan ju inte sjukskriva sig efter att jobbat 4 dagar på nya jobbet". så upp, ett toa besök, på klädning och sminkning och sen 2 skedar fil. tog mina grejer och började traska ner i garaget för att hämta bilen. precis när jag la in väskan i framsätet så sköljdes jag över en ny tanke "jag bajsar på mig och jag gör det om 30 sekunder".. så ja, det var bara att slänga sig med snabba steg upp i lägenheten igen.. och med en klump i halsen ringa min arbetsgivare och be dem lösa mina lektioner för att jag kommer inte komma på min 5e arbetsdag. och jag hoppas de var lika förstående som de lät..

sen ägnade jag måndagen åt att titta på film och sitta på toaletten. fick i mig 1 liten liten skål chips, ½ dl fil och på kvällen 2 slice av pizza. och tack gud för att jag fick behålla allt och inte kräkas..

imorse som jag till 10.. vilket är otroligt ovanligt med mig som brukar vakna senast 8. och då med tanken "ge mig äggmackor för jag håller på att dö av hunger!!!"

så.. idag är jag också sjukskriven men mycket mycket bättre. jag sitter nu bara och väntar på att 42 timmar ska gå och att jag idag inte heller har några egna lektioner. så imorgon blir det jobb igen..
eller jag jobbar faktiskt endel idag också.. finns endel planering och pyssel att fixa som jag gjort nu på förmiddagen.

och jag har precis kommit igång med lite tvätt och städ här hemma.. känns som om bakterierna lämnat min kropp nu så jag skall också städa bort dem från hemmet!!


ja.. det blir ingen bild till detta inlägg! jag gissar att ni inte ville se vad jag gått igenom ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0