SOPPDIETEN HAR GETT MAGISKA RESULTAT

som jag tog upp tidigare så har detta nya år inletts med nya härliga krafttag för viktnedgången.. en kick off in i det nya livet helt enkelt.

detta gjorde jag genom att i söndags börja med en soppdiet. hittade vid jul ett recept på "sjukhussoppan" i ett nummer av Amelia hos mamma. jag blev sugen på att testa och i söndags stod jag och koka soppa för fulla muggar :)
20 portioner i 4 kastruller :)

detta har nu gett magiska resultat..
idag ställde jag mig på vågen, 5 dagar har gått och jag har gått ner 3 kilo!!

utöver att äta soppa så få man äta frukt, grönsaker, kött och lite till beroende på vilken dag det är. enligt Amelia skall man gå ner 4kg på 2 veckor. jag har planerat att köra en vecka, eller rättare sagt 6 dagar för imorgon blir det lite fusk på grund av examenscermoni. sen kommer jag i och för sig att ha lite soppa kvar så det blir en upptrappning nästa vecka med lite soppa varje dag och en portion "vanlig" mat.


en härlig frukost


och här är en lunch eller om det var en middag :)

recept
6 stora gula lökar
1 halvt vitkålshuvud
4 morötter
1 bit rotselleri
2 burkar krossade tomater
2 gröna paprikor
2 påsar pulverlöksoppa
3 buljongtärningar
3-4 vitlöksklyftor
salt, peppar, örtkryddor och soja

skär allt i bitar och lägg i en kastrull (den bör rymma 10 liter, eller gör som mig, dela det i flera kastruller). täck med vatten och koka tills alla grönsaker mjuknat.
jag kryddade med enbart salt och har sedan varje dag kryddat med olika "smaker" i varje tallrik istället för att få lite variation

utöver soppan får du också äta enligt följande veckomeny

dag 1: ät hur mycket frukt som du vill, allt utom bananer
dag 2: ät grönsaker, råa eller kokta, allt utom ärtor, bönor eller potatis
dag 3: frukt och frönsaker, allt utom bananer och potatis
dag 4: fem till åtta bananer och lika många glas lätt mjölk
dag 5: sex tomater och cirka 300g nötkött
dag 6: hur mycket grönsaker och nötkött som du vill
dag 7: ät obegränsat med råris, grönsaker, frukt, osockrade safter te eller kaffe

jag kan säga att jag trots mina -3kg har fuskat lite :) blandannat har jag emellanåt "kryddat" soppan med lite cheddarost. sen har jag ochså ätit 1-2 digestive kex varje dag eller en liten liten hårdbrödmacka. sen igår så var det lite svårt att få ihop med första dagen på jobbet så då blev det faktiskt korv men en liten klick mos till lunch i skolmatsalen :) så jag tror att denna soppa verkligen är magisk.. sen kan jag dock säga att jag ibland har ätit mindre än vad som sagts, till exempel blev det "bara" 4 bananer och 4 glas mjölk under dag 4 och inte 300 g nötkött igår.

sen kan jag ge lite extra tips.. idag är jag inne på dag 6 och det är inte roligt med varken soppa, grönsaker eller nötkött till frukost så just nu sitter jag med en frukttallrik :)
och igår gjorde jag en otroligt god middag också, vilket inte är sista gången. delade tomater på hälften och ställde i en ungssäker form som jag smorde in med lite olivolja. saltade och pepprade och kryddade med lite färsk timjan och sen in i ugnen till detta serverade jag en medium stekt entrecote och lite vitlökssmör.. en bra middag för att fira första dagen på jobbet :) håk fick också lite potatiskroketter till..

jag är så glad och nöjd.. verkligen en kick off.. och visst mycket kanske är vatten eller de senaste julkilona men hursom.. jag har gått ner 3kg på 5 dagar!!


Kommentarer
Postat av: Therese

Kul att ha dig tillbaka här på bloggen! Och grattis till 3 kg på 5 dagar - inte illa! Hoppas du trivs på nya jobbet också :) Kramen!

2010-01-08 @ 11:12:36
URL: http://www.mywords.se
Postat av: Cattis

kom in på din blogg då jag sökte på googel:)



jag ska börja med denna soppdiet imon, och jag är förväntans full:)



hur länge höll du på? hur mkt gick du ner?

2010-03-29 @ 21:46:18
URL: http://cahtrinea.blogg.se/
Postat av: Ronja

Hej!

Jag sökte på soppdiet genom Google och hittade hit!

Ser att set gick bra för dig! Jag tänkte höra hur mycket du gick ner och på hur lång tid sammanlagt? Även om du gick upp, isf hur mycket när du började äta normal mat igen? :)

2011-03-13 @ 03:41:00
URL: http://bygoode.webblogg.se/
Postat av: Filippa

Hej! Jag kom in på detta inlägget efter ha sökt på google på soppdiet. Hur lång tid gick du på soppan och hur många kilo gick du ner? Blir man otroligt trött på soppan efter bara några få dagar eller det funkar trots allt? Skulle vara tacksam för svar. Kram!

Svar: Hej!Min blogg har ju legat nere ett tag så, sorry.. Denna kommentar har jag missat.
Jag minns inte riktigt, men jag tror at tjag körde ca två veckor. Eller i alla fall en 11-12 dagar. Jag gick nog ner en 3-4 kilo. Visst blir man lite trött men jag kryddade inte alls soppan när jag gjorde den utan jag kryddade vid varje måltid istället, för då kunde jag köra på lite olika. Sen växlade jag också på att äta soppan som den var med bitar i eller mixad, så den blev slätare och lite tjockare.
johanna jordgubbe

2012-07-18 @ 18:13:30
URL: http://filippafredriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0