vem är jag & varför en blogg

Ska försöka reda ut detta nu..
Vi börjar bakifrån, varför en blogg!
Många av mina vänner har länge sagt att ja borde blogga, jag är en sån typ! Men jag har aldrig hållit med om det riktig, visst jag har en heldel att säga och tycker och tänker mycket om en heldel saker men nej blogg är inget för mig. Sen tyckte till och med min mamma vid ett tillfälle ganska nyligen att blogga, de vore väll nått som skulle passa mig och ja ni vet mamma har alltid rätt :)

Så ja föll dit.. Vi får se hur länge det håller! Men tanken bakom denna blogg är nu då i alla fall att lämna ut mig och mina vänners liv så mycket det går i text och bild :) nej inte riktig så faktiskt! Ska försöka hitta en bra nivå där faktiskt. Men sen har jag faktiskt ett annat mål också som handlar om ett av mina största intressen, stickning. Tänkte att jag inom en snar framtid skulle lägga ut bilder på bloggen under kategorin stickning vad som finns och vad som är till salu och kan beställas. klädmärket heter johanna jordgubbe och jag hoppas på så sätt att min hobby skall kunna utvecklas lite, min garderob rymmer nämligen inte mer stickade kläder nu men ja kan inte sluta för de!

En annan del som faktiskt handlar om att lämna ut mig själv är det som skall stå under kategorin träning :) har haft ett uppehåll nu sen i december med någon riktig träning och de syns på både våg, midjemått och allmän ork. Så jag tänkte att om jag lämnar ut mig själv här så kan alla tracka på mig om träningen nu inte rullar på som den ska och midjemåttet inte snart börjar minska :)

Sen då till vem jag är!! Det står väll redan ganska klart att jag heter Johanna och är 24 år. Kommer från början från Gästrikland men tog mitt pickochpack när jag var 15-16 och flyttade hemifrån och till den lite större staden Uppsala. Här har jag sedan dess bott och sen i Januari huserar jag på Portalen ute efter Vattholmavägen ihop med min sambo. Jag är utbildad konditor & bagare men för 4 år sedan började jag plugga till lärare istället för att jobba. Nu är det bara slutspurten kvar tills jag är behöriglärare på grundskolans senare år i HK och SVAS. Känns mycket mycket skönt att vara så nära. Utöver detta så kanske ni redan förstår att jag gillar att sticka. Men även intresset för bakning sitter kvar och då försöker jag framförallt rikta in mig på bröd.



Ja, så mycket mer ä så här kommer jag inte på att skiva nu. Men är det nått som ni undrar över så är det bara slänga i väg en kommentar eller två..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0