rödvin

dagen har gått bra.. fått en heldel gjort! inte riktigt så mycket i studieväg som jag hade hoppats men allt kan inte bli optimalt :) tog en långpromenad i det fina vädret efter lunch. bort till gravhögarna, rundade dem och sen bort till ilu för att låna en bok till en kompis och efter det hem = 11601 steg. lite av en besvikelse då jag tyckte jag gick långt och hade chansat innan på knappt 15000.

tog en lång dusch efter middagen och lekte lite hemma spa. välbehövligt! dock han jag inte med alla spa moment då jag fick kontakt med linnea som bjöd över mig på ett glas rött.. eller hmmm.. de kan kanske objektivt ses som att jag böd över mig själv! men håk skjutsade iallafall dit mig för två timmars skit prat och tvtittande. helt underbart :) tack!

planerat in lite för sthlms resan nu. vi åker på torsdag fm när håk kommer hem från jobbet.  fixar nykeln till lägenheten av syrran och sen junibacken med sara och flisan. sen blir de en mysig kväll med vin och middag hade jag tänkt. såg faktiskt att blondinbella her self hade kommit med en lista över lite mysiga ställen i sthlm så kanske får glo över den efter nått bra tips.

imorgonbitti ska jag till frissan. ska klippa och färga :) färga håret hos frissan har ja bara gjort en gång tidigare och det var för sex år sedan. så jag hoppas verkligen att hon kommer leva upp till mina krav då jag blir väldigt nöjd när jag gör det hemma själv. men problemet har nu blivit att jag slarvat endel och har för låg utväxt och bara lagt slingor de senaste gångerna jag fixat med det så det känns inte som de kommer att bli bra om jag gör det själv. ska dessutom ge mig själv det i en liten påskpresent. kommer bli underbart att sitta hos frissan imorgon och bara bli omhändertagen. sen kommer det bli en ny färg :) så jag är lite nervös.. men håller mina tummar för att jag ska bli nöjd.. titta in imorgon så skall före och efter bilder presenteras..

bild på balle var utlovad :)



jag är riktigt nöjd. det som fattas är en rosa matta på golvet. och det som inte ses är hörnet där alla blommot kommer att vara i sommar. blir (förhoppningsvis) smultron, tomat, rosmarin, timjan, körsbärstomater, lilja och luktärtor. läggmärke till tyget i taket. gav en mycket mer mysig känlsa än vad jag från början trott. blev toppen!!

sen har receptet önskats på drinken från igår. eller ja för min del är det drinken från alla dagar då den är min ständiga frukost.

1 banan
1 glas färskpressad apelsinjuice
1 dl frysta bär/frukt (blåbär, hallon, mango)
2 msk linfrön
allt i en mixer och kör ihop det! ja brukar ibland trucka ner lite färskfrukt också om ja har tillexempel kiwi hemma eller så. allt efter tycke och smak. vill man ha den mer mättande så kan man byta ut juicen mot naturellyoghurt. då blir den med som en frukt yoghurt. nu till sommaren som kommer kanske det blir mer och mer färska bär och frukter då kan man byta de frysta till det men också slänga i 2-3 isbitar. sen den som är på bilden är ju faktiskt inte frukost varianten utan kvällsvarianten. då brukar ja skippa linfröna men annars lika. dock fyller jag glaset till 2/3 och sen fyller på med Sprite. Toppen!!

nu ska jag ta och borsta mina tänder och gå till sängs!!
sov gott alla!
puss


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Vad fint det blev med tyget i taket :) Och vad mysigt det såg ut med alla kuddar.

Mvh isabelle

2009-04-06 @ 23:02:47
URL: http://www.isabellees.blogspot.com/
Postat av: soppe

faan va nice balkong du har!

2009-04-06 @ 23:03:19
URL: http://sbergdahl.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hahah herregud jag tänkte typ "Men gud, mogen kille" när jag klickade in hit, Men såklart ledde min nyfikenhet ändå hit. och hahahaha måste bara få säga att "ballen" var riktigt fin! :D (vill inte ens veta hur många som kmr misstolka) hih



Fin blogg! Du får gärna prenuemerera på min (jag prenumererar såklart på din isf)

Kram

2009-04-06 @ 23:04:15
URL: http://bjorkasandras.blogg.se/
Postat av: m

gud så mysigt det såg ut :) där hoppas jag du får många mysiga vår/sommar kvällar med nära och kära!

2009-04-06 @ 23:05:18
URL: http://maliiinforsberga.blogg.se/
Postat av: Therese

Mysigt mysigt, balkongen blev verkligen fin! Jag brukar också promenera runt högarna ibland, skön runda, lagom lång liksom :) Bor du möjligen på portalgatan? Såg ut så från utsikten på balkongen :P Isf bor vi nära varandra, jag bor ju på Kantorn :)

2009-04-07 @ 07:28:13
URL: http://www.mywords.se
Postat av: Sandra

Sv: Hehe jag förstår :) var lite kul och så bara :D



Ja absolut, läs igenom bloggen du! Du får gärna ta en titt under kategorierna foton, språkresa, USA 2009 och speciellt krönikor o.d, om du vill se vad jag är för typ :) Kram!

2009-04-07 @ 15:06:52
URL: http://bjorkasandras.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken mysig balkong!

2009-04-13 @ 21:44:28
Postat av: hanna

Wow, vilken balkong! Nu blev jag inspirerad till att ta tag i min egen tråkiga betong-grå balkong ;D

2009-04-14 @ 18:59:25
URL: http://lurum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0