❤️❤️❤️ Nu är hon då äntligen här - Elsa Klara Jacobsson ❤️❤️❤️

Då är hon så äntligen här. Vår underbara dotter..
Hon kom till oss på midsommaraftonsnatten klockan 23.36 efter en snabb och rätt okomplicerad förlossning, som jag så klart får återkomma till. 
 
2860g och 53cm var hon vår älskade ängel! ❤️❤️❤️
 
Så idag är hon alltså 17 dagar och det har varit 17 underbara dagar. Även om de så klart också varit dagar fulla av nervositet, hormoner, tårar och trötthet. Men det räcker med att titta på henne så blir man alldeles varm och lycklig.
 
Och namnet då, det tog ett par dagar av lite olika namn att testa, men det stod ändå klart rätt tidigt och kändes väldigt rätt.
 
Elsa KLARA Jacobsson
 

Elsa efter både min och Håks gammelmormödrar (böjer man gammelmormor så?) och även efter min lillasyster som också heter Elsa i andranamn.
Sen fick hon då sitt egna namn Klara. Ett namn som Håk bestämt och efter den spurten som hon gjorde där ut magen på mig så kändes Klara, efter Klara Färdiga Gå helt rätt :) Men också efter hennes klara ögon ❤️❤️❤️ Och jag kan tänka mig att vi på vägen kommer att komma på 100 anledningar till att just Klara kommer passa hennes perfekt.
 
Jag har på dessa dagar pumpat ut massor av bilder på Instagram, så vill ni se alla bilder och dagligen följa mig och min lilla familj så får ni kika in på @jojordgubbe. Men självklart postar jag en heldel bilder här också. 
 
 
 
 
❤️❤️❤️ Älskade Unge ❤️❤️❤️
 

Kommentarer
Postat av: Mickis

Fin blogg :)

Svar: Tack så hemskt mycket!!
johanna jordgubbe

2014-07-08 @ 12:04:07
URL: http://lillatrassel.blogg.se/
Postat av: AlmaB

Men gud vad söt hon är! Grattis! :)

2014-07-08 @ 12:07:27
URL: http://bjarnadottir.blogg.se
Postat av: Jenniey Love

Grattiz:) Hon föddes samma dag som min yngsta systerson. kramiz<3

2014-07-09 @ 08:44:13
URL: http://prinsessanjenniey.blogg.se/
Postat av: isa - live your dreams

Men vad söt!! ser så nöjd ut på bilden i mitten haha! stort gratttis!

2014-07-09 @ 08:51:47
URL: http://isabyl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0