Förlossningsgåva till UNHCR

100:-
Hundra kronor..
Hundra ynka svenska kronor..

Det är vad det kostar att föda barn i Sverige! I fantastiska Sverige!

Tänk vad jag, Håk och inte minst Klara fått för dessa kronor. En trygg och säker förlossning. Där all kunskap och glädje hon både barnmorska, undersköterska & läkare var riktad till vår lilla familj.
Proffsiga & underbara..

Och visst, jag har betalat skatt sen jag var typ 15 så det är man väll värd. Men sen allt extra "lull-lull" inte ens till det räcker dessa 100:-. Jag drack tusan nyponsoppa för 100:- under det där knappa dygnet vi var på förlossningen.

Så idag känner jag mig extra lyckligt lottad!!

Så när jag betalade räkningen till Ackademiska så surfade jag också in på UNHCRs hemsida och gav dem 300:-. För kanske kommer det att hjälpa någon mamma och pappa och en liten bebis att få en lite mer trygg förlossning någonstans i världen där de inte är lika lyckligt lottade som mig och min lilla familj! 

Tack Sverige!! Och tack all vårdpersonal.. Ni är värda Er vikt i guld!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0