Porslin pyssel 1 - Smycken

När vi var uppe hos svärföräldrarna sist så sprang jag över en massa gammalt porslin, där de mesta var väldigt kantstött och förstört. Då fick jag ideen att pyssla med det. Den senaste tiden har det kommit mycket pyssel med just porslin. Så ideerna är verkligen inte mina och nya. Men tusan vad roligt det var. Ett mycket roligt material att arbeta med.
 
Det första jag gjorde var smycken. 
Köpte en elektrisk vattenslipmaskin på Jula (billig och lättarbetad), en kakeltånk och sen var det bara att köra. Tyvärr tog det ett tag innan jag fick in rätt teknik så en del mönster gick till spillo. Men resultatet på dem som funkade blev så fina. Och efter ett tag fick jag in tekniken och då var det inga problem att knipsa fram mönster. 
 
Så, i sommar blir det loppis jakt på mer porslin. 
 
Och försäljnings test på dessa blir det i Östersund mellan 3-6 juli tror jag. Då jag ska jobba på Mitt Kök Sverigeresan i Östersund. Men mer om det senare..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0